۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
مشارکت با چین؛ بهترین فرصت برای کسب بازارهای منطقه
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد

مشارکت با چین؛ بهترین فرصت برای کسب بازارهای منطقه

صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: ما در کنار نیروی انسانی ماهر و منابع عظیم انرژی کشورمان باید این هنر را هم داشته باشیم که کشور چین برای فعالیت اقتصادی در کشورهای منطقه نیز با ما همراه شود.

به گزارش بازار، حمیدرضا صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران سرمایه گذاری را درمان مشکلات اقتصادی کشور خواند و گفت: برای روشن شدن موتور تولید و جلوگیری از تورم و تحقق اقتصاد مقاومتی باید سرمایه گذاری‌ها را افزایش دهیم و برای هر کشوری مانند چین که بخواهد در ایران سرمایه گذاری کند باید فرش قرمز هم پهن کنیم.

وی با اذعان به عقب ماندگی ایران در صنعت نفت گفت: کشوری که صنعت و منابع نفتی دارد باید بتواند از این فرصت استفاده کرده و سرمایه گذاری‌ها را افزایش دهد.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران به دست آوردن بازار منطقه و بازار ثالث با چینی‌ها را یک فرصت طلایی برای کشورمان دانست و گفت: این قراردادها می‌توانند به نجات اقتصاد ایران از این وضعیت کمک کنند.

صالحی اظهارکرد: ما در روابط اقتصادی با چین باید به اندازه‌ای خودمان را قوی کنیم که بتوانیم همکاری برد- برد را دنبال کنیم و برای منافع ملی‌مان امتیاز بگیریم که لازمه این مهم نترسیدن است.

وی به پتانسیل بازار یک میلیاردی در منطقه و لزوم استفاده از آن اشاره کرد و گفت: ما در کنار نیروی انسانی ماهر، منابع عظیم انرژی و چهارفصل بودن کشورمان باید این هنر را هم داشته باشیم که کشور چین برای فعالیت اقتصادی در کشورهای منطقه نیز با ایران همراه شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران معتقد است که شرط نخست برای به دست گرفتن بازارهای دنیا این است که ابزارهای مالی و بانکی را محدود نکنیم و برای گسترش ارتباطات با چین نیز باید همین موضوع را در نظر داشته باشیم.

صالحی با اشاره به نیاز ایران به نیروگاه‌های زباله سوز برای استفاده از برق و خروجی کود و کمپوست گفت: اگر ما باید روابط‌مان را با دنیا بهتر کنیم تا کشورهای مورد نظر وارد این پروژه‌ها شوند.

وی تکمیل زنجیره ارزش در صنایع پایین دست پتروشیمی را نیز ضروری دانست و افزود: در حال حاضر بیشتر واحدها، بالادستی هستند و در حوزه پایین دستی پتروشیمی کارهای کمتری صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر لزوم حرکت بازار سرمایه به سمت صنعت انرژی گفت: با این کار می‌توان بخشی از نقدینگی سیال را که منجر به تورم می‌شود، کنترل کرد.

صالحی حضور بخش خصوصی را لازمه استفاده حداکثری از این قرارداد همکاری دانست و گفت: نماینده بخش خصوصی حتماً باید در مذاکرات آتی بین المللی حضور داشته باشد.

کد خبر: ۸۲٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha