۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
۱۰۷ استاندارد ملّی در استان همدان بازنگری شد
مدیرکل استاندارد استان همدان:

۱۰۷ استاندارد ملّی در استان همدان بازنگری شد

همدان - مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان از تدوین و تجدید نظر ۳۰ استاندارد ملّی و بازنگری ۱۰۷ استاندارد ملّی در استان همدان طی سال گذشته خبر داد.

محمّد مددی در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: طی سال گذشته از ۳۰ استاندارد ملی تدوین و تجدید نظر شده ۲۴ مورد به صورت تجدید نظر، پنج مورد به صورت تدوین جدید و یک استاندارد ملی نیز به صورت پژوهش محور انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: رشته های کمیته ملی که در تدوین استانداردهای ملی انجام شده متنوع بوده و از ۳۴ رشته کمیته ملی ۱۰ کمیته ملی را پوشش می دهد.

وی در ادامه افزود : از ۱۰۷ استاندارد ملی بازنگری شده، هفت استاندارد ملی نیاز به ابطال دارد، ۹ استاندارد ابطال شده، ۴۵ استاندارد ملی نیاز به تجدید نظر دارد، هشت استاندارد در دست تجدید نظر در نظر گرفته شده و در نهایت ۳۸ استاندارد ملی معتبر شناخته شده است.

مددی بابیان اینکه بازنگری های انجام شده ۱۱ کمیته ملی را پوشش می دهد از تمدید ۱۱ مورد گواهینامه تائید صلاحیت آزمایشگاههای همکار در استان همدان نیز خبر داد.

مدیرکل استاندارد استان همدان بیان کرد: پس از بازدیدهای کارشناسان اداره کل استاندارد استان همدان و بررسی از آزمایشگاهها تایید صلاحیت شده تحت پوشش، ۱۱ فقره گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار تمدید شده است.

وی افزود : این اداره کل برنامه ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد را در حوزه تایید صلاحیت آزمایشگاه های همکار به صورت کامل پوشش داده است به نحوی که نسبت به برنامه ی ابلاغی ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۸۲٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha