۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
نبود پرواز کارگو در فرودگاه آبادان از ظرفیت‌های مغفول مانده صادراتی است
نائب رئیس اتاق بازرگانی آبادان:

نبود پرواز کارگو در فرودگاه آبادان از ظرفیت‌های مغفول مانده صادراتی است

آبادان- افخمی، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» باید با به روز رسانی خطوط هوایی فرودگاه بین‌المللی آبادان گام بزرگی در زمینه صادرات هوایی برداشته شود.

حسن افخمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بخش خصوصی در صورت رفع موانع و دخالت‌های بی مورد دولت، بسیار خوب می‌تواند در زمینه فعالیت‌های تولیدی و صادراتی اقدامات موثر و قابل قبولی را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت و بانک‌ها برای پشتیبانی باید صادرات محور باشد، افزود: حداقل برای یک بازده ۱۰ ساله نسبت به ارائه مشوق‌هایی از قبیل تخفیف‌های مالیاتی، جایزه‌های صادراتی، تخفیف‌های بیمه‌ای، پرداخت تسهیلات در گردش برای خرید مواد اولیه و سودهای پایین باید در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

پتانسیل‌های اقتصادی آبادان
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که دولت می‌تواند در خصوص رفع موانع انجام دهد تثبیت حداقل یک ساله بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها خصوصاً در خصوص مسائل ارضی و صادراتی و همچنین تسهیل در صدور مجوزها و تداوم این امر است.

افخمی نبود پرواز کارگو در فرودگاه بین‌المللی آبادان را از ظرفیت‌های مغفول مانده صادراتی قلمداد کرد و گفت: در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» با توجه به پیشینه قبلی شهرستان آبادان با دارا بودن پروازهای فراوان داخلی و خارجی و همچنین پتانسیل‌های اقتصادی کنونی از قبیل خرما، شیلات، آبزی پروری و صنایع‌دستی باید با به روز رسانی خطوط هوایی این شهر گام بزرگی در زمینه صادرات هوایی برداشته شود.

وی فرهنگ تجارت در بین مردم این شهر را مهم برشمرد و عنوان کرد: باید با وجود پتانسیل‌های آبادان و همچنین امکان به روز شدن صنایع تبدیلی جهش بسیار مثبتی برای صادرات، ایجاد اشتغال و تحول در این شهر ایجاد شود.

کد خبر: ۸۲٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha