۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
۳هزار اصله نهال توت برای توسعه نوغانداری در زنجان توزیع شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۳هزار اصله نهال توت برای توسعه نوغانداری در زنجان توزیع شد

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه در سال جهش تولید صنعت نوغان داری در استان تقویت می‌شود، گفت: برای توسعه نوغانداری سه هزار اصله نهال توت اصلاح شده به متقاضیان پرورش کرم ابریشم در استان توزیع شده است.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه توسعه نوغان داری طی سالجاری در استان زنجان با قوت بیشتری انجام می شود، گفت: برای توسعه نوغانداری سه هزار اصله نهال  توت اصلاح شده به متقاضیان پرورش کرم ابریشم در استان توزیع شده است و برای تحقق شعار سال این صنعت پر سود ویژه تقویت می شود. 

وی با بیان اینکه توزیع نهال توت اصلاح شده طی سالجاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش دارد،اظهار کرد: بیشترین نهال توت در شهرستانهای زنجان، ابهر و ایجرود توزیع شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه زنجان به عنوان یکی از استان‌های نو ظهور در موضوع صنعت پرورش کرم ابریشم است، گفت: تولیدات نوغانداران طارم برای تولید نخ از پیله به رشت و مازندران ارسال می شود.

تاراسی با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم به عنوان یک صنعت در کنار فعالیت‌های کشاورزی و باغداری در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد استان بسیار مفید است،تاکید کرد:  در این میان طارم بزرگترین قطب کشاورزی استان است و در تولید کرم ابریشم هم استعداد بسیار خوبی دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت و خوبی که طارم دارد تنوع محصولات در این منطقه زیاد است، تصریح کرد: بیشترین محصولات کشاورزی در شهرستان تولید می شود.

کد خبر: ۸۲٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha