۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
تخصیص ۱۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های جهش تولید در سیستان و بلوچستان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تخصیص ۱۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های جهش تولید در سیستان و بلوچستان

زاهدان - عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان از تخصیص ۱۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های جهش تولید خبر داد و گفت: سیستان و بلوچستان رتبه اول در کسب اعتبارات شعار سال ۹۹ را به خود اختصاص داده است.

مهرداد عرب اول در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در راستای تحقق شعار جهش تولید و منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهورمحترم، یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ۱۳ پروژه جهش تولید سیستان و بلوچستان تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان از این حیث رتبه اول را در  بین ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بالاترین رقم اعتباری از محل اعتبارات ردیف ۲۹ جدول پرداختی های تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور بر اساس تفاهم نامه منعقد بین استان و سازمان برنامه و بودجه کشور به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: علاوه بر اعتبار فوق مبلغ ۴۰۱ میلیلرد تومان مربوط به منابع داخلی شرکت های دولتی، ۵۱۱ میلیون تومان کمک های فنی اعتباری و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش بود و قرار شد ۲۷۷ میلیارد تومان نیز از محل منابع استانی تامین اعتبار کنیم تا برای اجرای پروژه ها حمایت مالی را از چند جهت داشته باشیم، بنابراین مجموع منابع مالی پیش بینی شده برای انجام پروژ ه های جهش تولید ۱۰۹۳ میلیارد تومان می باشد.

وی گفت: نکته قابل ذکر این بود که سعی کردیم به صورت پوششی پروژه ها را تامین اعتبار کنیم، تصمیم بر این شد که این پروژه ها را با توجه به حجم عملیات تعریف شده از چند منبع تامین اعتبار کنیم، چراکه ضمانت اجرای بالاتری خواهد داشت.

عرب اول اضافه کرد: این اقدام را به خصوص برای پروژه های بخش کشاورزی اجرا کردیم که عمده آن از محل اقتصاد مقاومتی تامین اعتبار می شود، تعهدی در قبال پروژه های اقتصاد مقاومتی داریم که هر سال در دستورالعمل مبادله موافقت نامه ها قید می شود، بر این اساس اولویت تامین اعتبار و توزیع تخصیص با پروژه های اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: تخصیص هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال ۲۸ اسفند به استان ابلاغ شد که از محل صندوق توسعه ملی بود و نقدینگی آن در اختیار استان قرار گرفت و طی مکاتبه با دستگاه های اجرایی مشمول جهت دریافت تخصیص ابلاغی از طریق خزانه، موضوع عملیاتی شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه بیان گفت: مهمترین پروژه های تامین اعتبار شده از این محل می توان از احداث، تکمیل و نگهداری تاسیسات زیر بنایی سایت پرورش میگو گواتر، احداث، اصلاح، و جایگزینی محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری، احداث اسکله موج شکن های اصلی و فرعی بندر صیادی تنگ، تکمیل سد مخزنی شهری کور، تکمیل ساختمان سد کهیر، تکمیل خط انتقال آب از سد زیردان به ابتدای شبکه پیر سهراب، توسعه بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان، احداث راه «فنوج – بنت – زرآباد»، تکمیل راه «نیکشهر – بنت – بشاگرد» نام برد.

کد خبر: ۸۲٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha