۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
ایران لغو تحریم های آمریکا را با صادرات نفت و معاملات بانکی راستی آزمایی می کند
نشریه فرانسوی «لوفیگارو»:

ایران لغو تحریم های آمریکا را با صادرات نفت و معاملات بانکی راستی آزمایی می کند

نشریه فرانسوی لوفیگارو نوشت: ایران قصد دارد لغو تحریم های آمریکا را با انجام صادرات نفت و انجام معاملات بانکی بین المللی راستی آزمایی کند.

به گزارش بازار، نشریه فرانسوی لوفیگارو با اشاره به نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام در وین تصریح کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته آماده است تا از تصمیم رئیس جمهوری پیشین آمریکا، «دونالد ترامپ»، عقب نشینی کند، اما اختلافات همچنان ادامه دارد.

لوفیگارو افزود: مطابق موضع رسمی ایران که در ماه فوریه از سوی رهبر معظم ایران اعلام شده است، ایران تنها هنگامی که راستی آزمایی کند «تمام تحریم ها»، «واقعاً برداشته شده اند»، به تعهدات خود در سال ۲۰۱۵ باز خواهد گشت.

این رسانه فرانسوی با اشاره به سخنان کاظم غریب آبادی، سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داد: «راستی آزمایی به این معنی است که به عنوان مثال، جمهوری اسلامی می تواند قراردادهای نفتی خود را امضا کند، نفت خود را صادر کند و درآمد خود را از طریق کانال های بانکی دریافت کند یا مصارف دیگری برای آن در نظر بگیرد».

به نوشته لوفیگارو این عضو هیئت نمایندگی ایران در وین خاطر نشان کرد: «در مورد بخش بانکی، ایران همچنین باید بتواند معاملات مالی را با استفاده از سایر کانال های مالی انجام دهد.».

این منبع خبری فرانسوی با انعکاس بخش های دیگری از سخنان غریب آبادی، نوشت: این «تنها راه اطمینان از لغو تحریم ها در عمل» است و نه فقط «روی کاغذ». تهران خواستار لغو «همه» تحریم ها است. «تحریم هایی که ترامپ دوباره آن ها را برگردانده بود»؛ «تحریم های جدیدی که دولت او وضع کرده بود» و همچنین «تحریم هایی که به بهانه های غیرمرتبط با انرژی هسته ای وضع شده اند».

دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه در وین از سر گرفته شده بود، در روز جمعه برگزار شد. ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه های کارشناسی لغو تحریم و هسته‌ای مهمترین دستورکار این نشست بود.

در پایان این جلسه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونان در روز چهارشنبه آینده در وین برگزار شود.

کد خبر: ۸۲٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha