۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
طرح مالیاتی بایدن، موجب از دست رفتن یک میلیون شغل در آمریکا
فاکس نیوز گزارش داد؛

طرح مالیاتی بایدن، موجب از دست رفتن یک میلیون شغل در آمریکا

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد: مطالعات نشان می‌دهد طرح مالیاتی جو بایدن موجب از دست رفتن یک میلیون شغل می‌شود.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در گزارشی اعلام کرد: همانطور که می‌دانید «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا طرح زیرساخت خود را با عنوان سرمایه گذاری در کشور ما معرفی کرد؛ این خوب به نظر می‌رسد، اما طرح مالیاتی او می‌تواند موجب از بین رفتن یک میلیون شغل در دو سال نخست و کاهش تولید ناخالص داخلی شود. مطالعه جدید انجمن ملی تولیدکنندگان این را نشان می‌دهد.

«جان دایاموند» از موسسه بیکر گفت: وقتی که شما مالیات افراد و شرکت‌ها را افزایش می‌دهید، این منجر به کاهش سرمایه گذاری و کار خواهد شد. وقتی که ما کمتر از بازار سرمایه سرمایه گذاری کنیم، در طولانی مدت منجر به کاهش دستمزد خواهد شد. بنابراین، ما تا دو سال، یک میلیون شغل را از دست خواهیم داد. طی ده سال، ما پیش بینی می‌کنیم حدود پنج میلیون و هفتصد هزار شغل از دست برود. این چیزی است که ما در مدل ارزیابی خود می‌بینیم.

جان دایاموند گفت: آن‌ها می‌خواهند مالیات را برای همیشه افزایش دهند، اما برای این کار، می‌خواهند بدهی‌های بیشتری داشته باشند که ما الان هم بدهی زیادی داریم و این بدهی اضافی هم باعث از دست رفتن شغل می‌شود.
 
جو بایدن و دموکرات‌ها از شرکت‌های چندملیتی قصد دارند، مالیات بیشتری بگیرند. «جنت یلن»، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده می‌گوید، در حالی که وی از حداقل مالیات جهانی حمایت می‌کند، اما دموکرات‌های برجسته خبر از طرح خود برای افزایش مالیات شرکت‌های چندملیتی دادند.
 
به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، دولت بایدن و دموکرات‌های ارشد در کنگره از جزئیات طرح خود برای مالیات دادن شرکت‌های چندملیتی خبر دادند. این طرح به‌منظور تامین بودجه طرح ۲ تریلیون دلاری جو بایدن برای نوسازی زیرساخت‌های ایالات‌متحده ارائه شده است.

کد خبر: ۸۲٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha