۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
لو رفتن اطلاعات کاربری ۵۰۰ میلیون کاربر «لینکدین»

لو رفتن اطلاعات کاربری ۵۰۰ میلیون کاربر «لینکدین»

دیتای شخصی ۵۰۰ میلیون کاربر شبکه اجتماعی« لینکدین» فاش شده است. ادعاها حاکی از این است که هکرها قصد فروش این اطلاعات را در یک انجمن آنلاین دارند.

بازار؛ گروه فناوری ارتباطات:  شبکه اجتماعی لینکدین که متعلق به مایکروسافت است تایید می‌کند که اطلاعات بخش عظیمی از کاربران آن‌ها توسط هکرها فاش شده است.

به گفته «CyberNews» دامنه اطلاعات هک شده بسیار گسترده  است. فردی که این اطلاعات را در انجمن مربوط به هکرها برای فروش قرار داده، ادعا کرده که این اطلاعات به حساب شخصی ۵۰۰ میلیون کاربر مربوط می‌شود. با این وجود لینکدین عنوان می‌کند که این اطلاعات از منابع بسیار زیادی دریافت شده و همه آن‌ها به این شبکه اجتماعی تجاری مربوط نمی‌شود.

طبق بررسی حدود دو میلین داده از میان دیتای هک شده توسط CyberNews عنوان شده است که این اطلاعات شامل نام کامل اعضای لینکدین، آدرس ایمیل، شماره تلفن، جنسیت، لینک‌های مربوط به سایر شبکه‌های اجتماعی فرد و عناوین شغلی و سایر داده‌های مربوط به شغل می‌شود.

در بیانیه لینکدین آمده است:

«مجموعه‌ای از اطلاعاتی که برای فروش گذاشته شده را مورد بررسی‌های قرار دادیم و مشخص شد که این اطلاعات در واقع از چندین وب‌سایت‌ و شرکت به دست آمده است.»

لینکدین

لینکدین همچنین اعلام کرده است که هیچ کدام از این اطلاعات به حساب‌های کاربری خصوصی مربوط نمی‌شود و در واقع اطلاعات عمومی که توسط تمام افراد قابل مشاهده بوده توسط هکرها فاش شده است و  همچنان اصرار دارد که این نقض اطلاعات کاربران فقط مربوط به آن‌ها نبوده است.

شبکه اجتماعیِ تجاری و اشتغال‌ محور آمریکایی هنوز مشخص نکرده که قصد دارد به کاربرانی که داده‌های آن‌ها توسط هکرها فاش شده، اطلاع رسانی‌های مربوطه را انجام دهد یا خیر.

کد خبر: ۸۲٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha