۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
اشتغال ۱۶۵۱ نفر در ۳۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان آذربایجان‌شرقی
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

اشتغال ۱۶۵۱ نفر در ۳۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان آذربایجان‌شرقی

تبریز- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از اشتغال ۱۶۵۱ نفر در ۳۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، عبدالرضا واعظی اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای پارک علم و فناوری استان از ۹۸ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال در سال ۹۹ به ۱۹۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی افزود: این اعتبار در زمینه تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی، برنامه پژوهش و راهبری علم و فناوری و توسعه و حمایت از واحدهای فناور هزینه می‌شود.

واعظی با اشاره به تخصیص ۹۷ درصدی اعتبارات پارک علم و فناوری استان در سال ۹۹ گفت: مجموع هزینه‌کرد این پارک در سال گذشته ۵۲ درصد افزایش داشت.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: میزان حمایت از واحدهای فناور نیز در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ از حدود ۵۷ درصد رشد برخوردار بود.

به گفته وی، پارسال میزان هزینه‌کرد این مجموعه فناوری برای برگزاری رویدادهای کارآفرینی هم ۱۰۷ درصد، هزینه‌های صرف شده برای اجرای طرح‌های عمرانی ۱۶۷ درصد و هزینه‌کرد خدمات فنی و تخصصی و بازاریابی ۴۳ درصد بیشتر از سال ۹۸ بود.

واعظی خاطرنشان کرد: ۳۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی مستقر هستند که یک‌هزار و ۶۵۱ نفر در آنها اشتغال دارند.

به گفته وی، گردش مالی این واحدها پارسال با ۴۸ درصد رشد به بیش از ۳۶۲ میلیارد تومان رسید.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی یادآور شد: بر اساس بودجه مصوب سال ۱۴۰۰، بیش از ۷۵۳ میلیارد تومان به ۴۲ پارک‌های علم و فناوری کشور اختصاص داده شده است که این رقم در سال گذشته ۳۹۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر: ۸۲٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha