۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
تبیین روابط راهبردی میان ایران و افغانستان سبب توسعه اقتصادی می‌شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تبیین روابط راهبردی میان ایران و افغانستان سبب توسعه اقتصادی می‌شود

عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تبیین روابط راهبردی میان ایران و افغانستان می تواند فرصت خوبی برای توسعه اقتصادی و همچنین برون رفت از تحریم ها باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی، در رابطه با اهمیت تدوین سند راهبردی بین ایران و افغانستان، گفت: افغانستان یکی از مهمترین همسایه های شرقی ایران بوده و مشترکات تاریخی و جغرافیایی دیرینه ای با کشورمان دارد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افغانستان کشوری غنی از منابع و بکر محسوب می شود لذا زمان قرار گرفتن این کشور در مسیر توسعه رسیده است، اظهار کرد: در واقع طی سال های مختلف افغانستان دچار مشکلات و درگیر اشغالگری از سوی کشورهای فرامنطقه ای بوده لذا اکنون فرصت خوبی برای دستیابی به توسعه وجود دارد که این امر برای کشورمان نیز فرصت خوبی است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی سالهاست که میزبان میلیون ها نفر از مردم مسلمان افغانستان است، ادامه داد: بر این اساس هر دو کشور می توانند عمق استراتژیک همدیگر باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: روابط راهبردی شامل ارتباطات اقتصادی، فرهنگی، نظامی، غیره می شود و دارای ابعاد مختلفی است که می تواند سبب توسعه دوجانبه و همچنین تامین منافع دو کشور ایران و افغانستان شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد با توجه به اینکه نظام یکجانبه گرایی غرب مبتنی بر سلطه است و به نوعی تلاش می کند بر کشورهای مستقل مانند ایران فشار بیاورد، طبیعتا همسایگان ظرفیت بسیار خوبی برای برون رفت از محدودیت ها و تحریم ها هستند.

کد خبر: ۸۲٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha