۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
نیاز به ۵ هزار واگن مترو در ۱۰ سال آینده
شهردار تهران مطرح کرد

نیاز به ۵ هزار واگن مترو در ۱۰ سال آینده

حناچی، شهردار تهران گفت: تا ۱۰ سال آینده دستکم به پنج هزار واگن مترو برای ۱۰ کلانشهر کشور نیاز داریم.

به گزارش بازار، پیروز حناچی امروز در آیین رونمایی از نخستین قطار متروی ۷ و واگن ایرانی در ارتباط مستقیم تصویری با رئیس جمهور و در قالب مراسمی که به عنوان مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: این تعداد واگن را نیاز داریم تا بهره وری زیرساخت مترو را به حداکثر برسانیم.

وی گفت: یکی از طرح‌های نوین و مهمی که با هدف کاهش آلودگی و ترافیک در کلانشهرها اجرا می‌شود، توسعه حمل و نقل عمومی است و مترو در این توسعه نقش ویژه‌ای دارد.
شهردار تهران اضافه کرد: در شهر تهران ۷ خط مترو در مجموع با طول ۲۴۶.۸ کیلومتر شبکه اجرا شده با ۶۴۱ ایستگاه تکمیل شده داریم.

حناچی گفت: طبق ماده ۵۸ قانون برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۰ باید تامین ۲ هزار دستگاه واگن با ارزش بیش از ۲ میلیارد یورو محقق شود.

وی افزود: در چارچوب ماده ۵۴ قانون یادشده، شرکت متروی تهران ساخت قطار ملی را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق شکوفایی و نوآوری با تلاش صنعتگران، مبتکران و دانشگاهیان کشور اجرایی کرد.

شهردار تهران گفت: هدف تعیین شده در این طرح، ارتقای بومی سازی از حدود ۳۰ درصد به حدود ۸۰ درصد بوده است.

وی افزود: همچنین رفع انحصار و وابستگی در این زمینه و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توجه به موضوع تعمیرات و نگهداری از اهداف دیگر این طرح است.

وی گفت: با تحقق طراحی یک رام قطار مترویی هفت واگن در مدت ۱۸ ماه، یکی از سریع‌ترین طرح‌های طراحی و توسعه در کشور تجربه شد.

شهردار تهران افزود: در این پروژه ساخت قطار مترویی با بکارگیری ۱۸ شرکت دانش بنیان، ۴ مجموعه بزرگ صنعتی شامل شرکت واگن سازی تهران، جهاد دانشگاهی، شرکت ریلی مپنا و شرکت پیرووان ترمز، ریلی طراحی و ساخت اولین قطار مترویی ملی در کشور محقق شد.

وی گفت: در نتیجه اجرای این طرح، همه زیرسیستم‌ها و قطار مترویی ملی مطابق با استانداردهای بین المللی عملی شد.

کد خبر: ۸۲٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha