۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
تعیین میزان سود بانکی در حیطه اختیارات وزارت اقتصاد نیست
وزیر اسبق اقتصاد و دارایی:

تعیین میزان سود بانکی در حیطه اختیارات وزارت اقتصاد نیست

مظاهری، وزیر اسبق اقتصاد و دارایی عنوان کرد: تعیین میزان سود بانکی در حیطه وظایف و اختیارات وزارت اقتصاد نیست بلکه در ذیل اختیارات بانک مرکزی قرار دارد.

به گزارش بازار، طهماسب مظاهری برای سود بانکی بر اساس بانکداری بدون ربا یک قانونی تعریف شده است که باید اجرا شود، گفت: زمزمه‌های تغییر نرخ سود بانکی در وزارت اقتصاد مطرح می‌شود و ظاهراً شخص وزیر اقتصاد نیز این موضوع را طرح کرده است. این کار در حیطه وظایف و اختیارات وزارت اقتصاد نیست بلکه در ذیل اختیارات بانک مرکزی قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه در کشور هرکسی و هر بخشی باید وظیفه خود را انجام دهد، اظهار کرد: وزارت اقتصاد دَه‌ها کار بزرگ و مهم دارد که بازار سرمایه یکی از آن ‌ها است به خصوص آنکه در این شرایط نیاز به رسیدگی مبرم دارد. همچنین بیمه‌ها و رسیدگی به امور مالیاتی از دیگر کارهایی است که وزارت اقتصاد باید به آن ‌ها رسیدگی کند.

وزیر اسبق اقتصاد و دارایی به دژپسند وزیر فعلی امور اقتصاد و دارایی توصیه کرد در اموری که به او مربوط است، بپردازد و در ادامه عنوان کرد: سود بانکی بر اساس قانون به دو بخش تقسیم می‌شود؛ نخست درباره سپرده‌های قرض الحسنه و دوم در مورد سپرده‌های سرمایه گذاری. به سپرده‌های قرض الحسنه اساساً سودی تعلق نمی‌گیرد چون سپرده‌ها به شکل قرض الحسنه در اختیار بانک قرار می‌گیرد و بانک هم به شکل قرض الحسنه سپرده‌ها را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی درباره سپرده‌های سرمایه‌گذاری نیز توضیح داد و بیان کرد: بانک‌ها بر اساس ضوابط شورای پول و اعتبار برای عقود مبادله‌ای و مشارکتی، یک رقمی به عنوان حداقل سود مورد انتظار تعیین می‌کنند و ابلاغ می‌شوند.

کد خبر: ۸۲٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha