۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
۱۳۰هزار تن نهاده دامی توسط تعاون روستایی آذربایجان‎شرقی توزیع شد
مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی

۱۳۰هزار تن نهاده دامی توسط تعاون روستایی آذربایجان‎شرقی توزیع شد

تبریز- مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی اعلام کرد: سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار تن انواع نهاده دامی شامل جو دامی، کنسانتره، سبوس، کنجاله سویا و ذرت دانه ای در استان توسط شبکه تعاونی روستایی و کشاورزی تأمین و در راستای رفاه حال دامداران توزیع شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی آذربایجان شرقی، علی اکبر نژادرضا اظهار کرد: از این میزان در حدود ۷۵ درصد از کل نهاده های دامی توزیع شده مربوط به جو دامی، ۱۶ درصد مربوط به سبوس، چهار درصد کنسانتره و مابقی آن مربوط به کنجاله سویا و ذرت دانه ای بود.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی همچنین از توزیع بیش از ۵۷ هزار تن انواع کود شیمیایی توسط شبکه تعاون روستایی استان در سال گذشته خبر داد.

نژادرضا در این خصوص اضافه کرد: بیشترین سهم کودی شبکه تعاون روستایی استان مربوط به کود اوره است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان کود به انبارهای کددار شبکه منتقل شده و بین کشاورزان توزیع شده است.

نژادرضا در ارتباط با تامین کودهای شیمیایی تاکید کرد: مصرف بهینه کودهای شیمیایی ارتباط تنگاتنگ با عملکرد محصولات کشاورزی دارد.

وی همچنین با اشاره به تعیین مراکز خرید دانه های روغنی در تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: امسال دانه های روغنی به ۲ شیوه خرید تضمینی توسط شرکت غله با مباشرت شبکه تعاون روستایی و نیز خرید توافقی در قالب کشاورزی قراردادی توسط اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان تبریز انجام می شود.

نژادرضا افزود: به منظور رفاه حال کشاورزان تولید کننده دانه های روغنی، مراکز خرید تضمینی در شهرستان های تبریز، سراب، ملکان، و چاراویماق به عنوان کانون تولید کننده این محصولات و مراکز خرید توافقی در قالب کشاورزی قراردادی و با قیمت ۹ درصد بالاتر از قیمت خرید تضمینی تعیین شده توسط دولت در سایر شهرستان ها از جمله مرند، بناب، کلیبر، هریس و تبریز راه اندازی می شود.

کد خبر: ۸۲٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha