۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
استعلام بدهی مالیاتی و ممنوع‌الخروجی به صورت آنلاین امکان پذیر شد

استعلام بدهی مالیاتی و ممنوع‌الخروجی به صورت آنلاین امکان پذیر شد

دو سرویس در سامانه الکترونیک مالیاتی کشور تعبیه شده است که دسترسی به آنها از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیکی مالیاتی فراهم شده است.

بازار؛ گروه فناوری ارتباطات: «هادی خانی»  معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی از دو سرویس آنلاین جدید این سازمان یعنی استعلام بدهی مالیاتی و ممنوع‌الخروجی خبر داد.

خانی طی مصاحبه‌ای با شبکه خبر صدا و سیما اطلاعات بیشتری از این دو سرویس به شهروندان ارائه داده است. او عنوان کرده است: «این سازمان سعی کرده تا خدمات خود را به مرور به صورت آنلاین در بیاورد و دو سرویس جدید نیز با توجه به نیاز مردم راه‌اندازی شده است. ‌سلسله اقدامات انجام شده در سال‌های قبل، سال گذشته در قالب یک ایده به اسم درگاه ملی خدمات الکترونیکی در سازمان امور مالیاتی پیاده‌سازی شد و سرویس‌ها در قالب یک پنجره قرار گرفت تا هر یک از مردم اگر سابقه و پرونده‌ای در نظام مالیاتی دارند بتوانند به اطلاعات خودشان دسترسی داشته باشند.»

او تاکید کرد: «  این درگاه طوری طراحی شده که تمام افراد اعم از فعالان اقتصادی و مردم عادی بتوانند از آن استفاده کنند و از خدمات آن بهره‌مند شوند: ما این درگاه را به نحوی طراحی کردیم تا کسانی که فعال اقتصادی هستند بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان امور مالیاتی بتوانند اطلاعات پرونده‌های خودشان را چه در حوزه مالیات بر ارزش افزوده و چه در حوزه مالیات بر عملکرد، از سوابق گذشته تا به امروزشان را ببینند و اگر بدهی مالیاتی یا وضعیت ممنوع‌الخروجی دارند، از آن مطلع شوند.»

به گفته معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی در حال حاضر و در گام اول بالغ بر ۲۵ سرویس که در گذشته به صورت پراکنده به مردم عرضه می‌شد در قالب این پنجره سامان‌دهی شده و تا پایان دولت، ۱۲ سرویس دیگر هم اضافه می‌شود.

او افزود: «  این سامانه کاملا برخط و به لحظه است و ارتباط مستقیم با سامانه‌های اصلی بک‌اند در سازمان امور مالیاتی دارد و افراد می‌توانند دیتاها و اطلاعات پیش‌بینی‌شده را مشاهده کنند. او باور دارد آنلاین شدن سرویس‌های سازمان امور مالیاتی از حضور فیزیکی مردم به شعب این سازمان در سراسر کشور می‌کاهد. برای استفاده از این دو سرویس می‌توانید به این درگاه اینترنتی مراجعه نمایید و باید حواستان باشد که برای دسترسی به آن باید ابزارهای فیلترشکن خود را خاموش نمایید. از طریق این درگاه همه افراد می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و به صورت الکترونیکی علاوه بر مشاهده سوابق خودشان، درخواست‌هایی که دارند را نیز به صورت الکترونیکی انجام دهند.»

کد خبر: ۸۲٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha