۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
میانگین سن ناوگان حمل و نقل کشور بالای ۲۵ سال است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

میانگین سن ناوگان حمل و نقل کشور بالای ۲۵ سال است

بوشهر- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس‌ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: میانگین سن ناوگان حمل و نقل کشور بالای ۲۵ سال است.

به گزارش خبرنگار بازار، داریوش امانی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: میانگین سن ناوگان راهداری کشور بالای ۲۵ سال ولی سن این ناوگان در استان بوشهر پایین‌تر از متوسط کشوری است.

وی با اشاره به کیفیت بالا و وضعیت مناسب محورهای مواصلاتی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر بیشترین میزان تصادفات جاده‌ای به دلیل واژگونی خودروها بوده است.

رئیس‌ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: به منظور اجرای طرح‌های راهداری با ۱۵ استاندار در سطح کشور تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است.

وی مهمترین موضوعات این تفاهم‌نامه‌ها را توجه ویژه به راه‌های جاده‌ای و شریانی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تا پایان دولت دوازدهم و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای و پرحادثه دانست.

امانی اضافه کرد: برای اجرای مفاد این تفاهم‌نامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۶۰ درصد از اعتبارات را تامین می‌کند و ۴۰ درصد هم از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان‌ها تامین می‌شود.

وی با اشاره به اجرای روکش آسفالت چهار هزار کیلومتر محورهای جاده‌ای کشور در سال گذشته افزود: برای بازسازی راه‌های شریانی امسال ۱۳ هزار کیلومتر از این محورها آسفالت می‌شوند.

تکمیل راه‌های روستایی استان بوشهر
استاندار بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: به منظور توسعه زیرساخت‌های روستایی استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و طرح‌های متعددی در حوزه راه، آب، ورزش، تفریحی و . . . در روستاها اجرایی شده است.

عبدالکریم گراوند اضافه کرد: در حال حاضر فقط یک روستای بالای ۵۰ خانوار و هشت روستای بالای ۲۰ خانوار در استان بوشهر راه آسفالته ندارند که تلاش داریم راه این ۹ روستا آسفالت شود.

وی وضعیت محورهای اصلی و شریانی استان بوشهر را مطلوب دانست و بیان کرد: رفع نقاط حادثه خیز و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه راه‌های استان بوشهر یکی از اولویت‌ها و نیازهای اساسی است.

استاندار بوشهر با تقدیر از دهیاری‌ها در ساخت و تکمیل محورهای روستایی بیان کرد: اجرای راه آسفالته برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از سوی وزارت راه دنبال شود.

کد خبر: ۸۲٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha