۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی تا ۸۰ میلیون تومان به دولت| ۵۵ درصد واحدهای روستایی مقاوم هستند!
رئیس بنیاد مسکن خبر داد

پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی تا ۸۰ میلیون تومان به دولت| ۵۵ درصد واحدهای روستایی مقاوم هستند!

تابش، رئیس بنیاد مسکن از ارائه پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی تا ۸۰ میلیون تومان به دولت خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده اند که تا سال ۱۴۰۵ به ۷۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، علیرضا تابش به مناسبت چهل و دومین سالگرد تاسیس بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده روستایی که سالانه با پرداخت تسهیلات ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بازسازی می شوند گفت: مجموع واحدهای مقاوم روستایی از ۷ درصد در سال ۱۳۸۴ به بیش از ۵۵ درصد در سال ۱۳۹۹ رسیده است و بر اساس برنامه طرح جامع مسکن تا افق ۱۴۰۵ به ۷۰ درصد خواهد رسید.

وی درباره طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز اعلام کرد: طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی و به‌منظور افزایش تاب‌آوری سکونتگاه‌های روستایی در برابر سوانح شروع شده و بر این اساس، از سال ۸۴ تاکنون، تعداد یک میلیون و ۷۷۳ هزار و ۳۵۲ واحد مسکونی با اعتبار بالغ بر ۲۳ هزار میلیاردتومان احداث شده است.

تابش ادامه داد: عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ در طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی احداث ۱۵۵ هزار و ۷۹۸ واحد مسکونی است. تعداد واحدهای احداثی در دست اجرا از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی ۹۱ هزار و ۲۱۱ واحد با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۹ میلیاردتومان است. برنامه احداث ساخت مسکن روستایی در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی برای امسال تعداد ۲۰۰ هزار واحد با اعتبار ۱۶ هزار میلیاردتومان است. میزان اعتبار موردنیاز جهت تکمیل و احداث واحدهای جدید برای امسال اعتبار ۱۸ هزار و ۵۰۹ میلیاردتومان است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین مسکن اقشار محرومان را از دیگر فعالیت‌های بنیاد برشمرد و گفت: تامین مسکن ۱۰۱ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی در ۳۱ استان کشور در سه سال ۹۷، ۹۸‌و ۹۹ با اعتبار ۷ هزار و ۴۵۱ میلیاردتومان با هدف خانه‌دار شدن خانواده‌های کم درآمد تنظیم شد. در سال ۹۸ و ۹۹ در مجموع ۵۱ هزار و ۴۹۴ واحد با اعتبار ۴ هزار و ۲۳۷ میلیاردتومان به پایان رسید. برای ۱۴۰۰ نیز تعداد ۴۹ هزار و ۹۴۶ واحد با اعتبار ۳ هزار و ۲۱۴ میلیاردتومان در دست اجرا قرار دارد.

وی در خصوص نوسازی بافت در معرض خطر و ساماندهی حاشیه شهرهای منتخب نیز اعلام کرد: در این‌باره تاکنون یکهزار و ۴۶۳ واحد مسکونی به اتمام رسیده است و تعداد ۱۷ هزار و ۳۷ واحد با اعتبار یکهزار و ۲۸۷ میلیاردتومان در دست اجراست که شامل ۱۸۰۰ واحد در دوگنبدان، ۱۰۰۰ واحد حاشیه مسجدسلیمان، ۱۰۰۰۰ واحد حاشیه زاهدان، ۲۵۰۰ واحد حاشیه چابهار و ۲۰۰۰ واحد حاشیه مشهد است.

تابش انجام پروژه‌های عمرانی جهت ساماندهی و رفع معضلات بافت حاشیه‌ای را در اولویت کار بنیاد اعلام کرد و گفت: میزان اعتبارات در نظر گرفته شده در این بخش معادل ۲۲ میلیاردتومان است.

پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی
رییس بنیاد مسکن با اشاره به الزام افزایش سقف وام مسکن روستایی گفت: در حال حاضر وام ساخت مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان است که البته به این عدد وام بلاعوض هم اضافه می‌شود اما در نهایت این تسهیلات برای ساخت مسکن در روستاها هم کافی نیست از این رو پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی وام مسکن روستایی را به هیات دولت دادیم و امیدواریم با پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موافقت شود.

وی گفت: به ازای هر واحد احداثی شهری ۱۰۰ میلیون تومان و مسکن روستایی ۸۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که وام بلاعوض هم در شهر و هم روستا ۲۰ میلیون تومان است. همچنین برای واحدهای تعمیری شهری و روستایی ۳۰ میلیون تومان و بلاعوض هم ۱۵ میلیون تومان پرداخت شده و می‌شود. همچنین سقف وام بلاعوض برای اسکان موقت در شهرها ۲۰ میلیون تومان و در روستاها ۱۵ میلیون تومان است.

کد خبر: ۸۲٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha