۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
سرمایه گذاری ١٠٠ میلیارد ریالی مخابرات در شهرستان بانه
مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد

سرمایه گذاری ١٠٠ میلیارد ریالی مخابرات در شهرستان بانه

سنندج- مدیر مخابرات منطقه کردستان از سرمایه گذاری بیش از ١٠٠ میلیارد ریالی در بانه با هدف تقویت و توسعه زیرساخت ها و تامین تجهیزات لازم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت اظهار داشت: برنامه و استراتژی های مخابرات منطقه در سال گذشته ارائه محصولات مخابراتی و ارتباطی و افزایش سطح کیفی و کمی بیش از بیش خدمات در دسترس مشتریان تعریف شده بود.

 وی اضافه کرد: در سه حوزه سیستم های مخابراتی ، دیتا و انتقال تغییرات توسعه ایی چشمگیری در مخابرات شهرستان بانه  انجام شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: حذف ١١ کابل اقماری و ایجاد مرکز جدید، تعویض پنج سیستم، توسعه VDSl,ADSL و سوییچ از جمله اقدامات انجام شده در حوزه سیستم های مخابراتی این شهرستان به شمار می رود.

حکمت اظهار داشت: در حوزه دیتا نیز می توان به ٣٣ پروژه ی ارتقای UP LINK و در بخش انتقال هم اجرای ٢٢ پروژه CWDM و در حوزه ارتباطات سیار نصب هفت رادیو ، ایجاد و راه اندازی سه نیو سایت، ارتقای  شش سایت همراه اول به تکنولوژی ۲G و ۳G و ٨ سایت ۴G اشاره کرد.

وی یادآور شد: در سال گذشته در شهرستان بانه تعداد یک هزار و ٧٣٨ شماره تلفن ثابت و سرویس SIP PHONE ، چهار هزار و ٢٣ پورت ADSL,٤٥٦ پورت FTTH و ١٠٢ پورت VDSL دایر شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان ضمن تشریح عملکرد و اجرای برنامه های تعریف شده ، درصد تحقق اهداف مخابراتی این شهرستان را یادآور شد و اضافه کرد: برنامه های حوزه تلفن ثابت ١٩٣ درصد، ADSL ١٨٣ درصد، VDSL ٢٩١درصد و FTTH نیز ٢١٧ درصد محقق شده اند.

حکمت با اشاره به سرمایه گذاری بیش از ١٠٠ میلیارد ریالی در این شهرستان افزود: با این اقدام رشد قابل توجه درصد شاخص های کلیدی تلفن ثابت به میزان ٤١.١ درصد، VDSL ٥٣٨ درصد، FTTH ٨٣.٩درصد و ADSL ٣٨.٥ نسبت به سال ٩٨ را داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه شرایط به وجود آمده و شیوع ویروس کرونا در سال گذشته در سطح جامعه و به تبع آن در استان، گفت: بر اساس نیاز روزافزون مشتریان به سرویس های مبتنی بر دیتای ثابت و سیار برای انجام امورات اداری، آموزش های آنلاین، کسب و کارهای الکترونیکی؛ برنامه ارتقا سیستم های مخابراتی و انجام پروژه های توسعه ایی بیشتر از قبل در دستور کار قرار داده شد تا با کمترین اختلال و کندی سرعت دیتا پاسخگوی نیازهای مخابراتی مشتریان باشیم.

کد خبر: ۸۲٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha