۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
 نخستین پروژه طرح اقدام ملی مسکن کشور در یزد افتتاح شد
توسط ستاد فرمان امام(ره)؛

نخستین پروژه طرح اقدام ملی مسکن کشور در یزد افتتاح شد

یزد- نخستین پروژه طرح اقدام ملی مسکن کشور توسط ستاد فرمان امام(ره) در استان یزد در کمتر از ۱۱ ماه با ویژگی‌های خاص در متریال ساخت، نما و تجهیزات افتتاح شد.

علی اکبر محمدپناه در گفت‌وگو با بازار در خصوص نخستین پروژه افتتاح شده مسکن ملی کشور گفت: این پروژه با ۴۷ واحد در بلوار نواب صفوی شهر یزد واقع شده است.

مدیرکل ستاد فرمان امام ضمن بیان اینکه این پروژه از ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۹ کلنگ‌زنی شد، افزود: ساخت این پروژه در کمتر از ۱۱ ماه به اتمام رسید و واحدهای ویلایی مسکن ملی بلوار نواب صفوی با متریال درجه یک و به بهترین شکل و فونداسیون همراه با پکیج، رادیاتور، رنگ و نقاشی به متقاضیان تحویل داده شد.

به گفته وی، تأمین زمین و ساخت پروژه نواب صفوی از طرف ستاد فرمان امام بوده است و پس از آن نیز،  پروژه‌های بلوار مدرس یزد با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام و اداره راه و شهرسازی به سرانجام خواهد رسید.

نمود تعریف خانه ایرانی در واحدهای مسکن ملی یزد
محمدعلی طالبی در برنامه افتتاح این پروژه که با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر مسکن و شهرسازی در استانداری یزد برگزار شد، گفت: در این طرح ملی تعریف خانه ایرانی دیده شده و تمام تجهیزات آن ساخته‌ دست هنرمندان یزدی است و به نوعی تاریخ و فرهنگ کشور را حفظ کرده است.

استاندار یزد ضمن اشاره به اینکه استان به دنبال برنامه‌ریزی برای راه اندازی مسکن‌هایی با حفظ مفهوم خانه‌ ایرانی است، بیان کرد: طراحی این خانه‌ها کاملاً ایرانی است و با صنایع دستی استان تجهیز شده که الگوی موفق طراحی خانه‌های ایرانی در کشور است.

طالبی همچنین از همه مجریان کشور در حوزه ساخت و ساز خواستار توجه به مفهوم اصیل خانه ایرانی شد و گفت: ایده‌آل این است که با استفاده از توان داخلی، چیدمان و دکوراسیون خانه‌ها به مفهوم اصیل ایرانی مزین شود.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی امام(ره) در استان یزد هفت طرح دیگر را نیز در دست اجرا دارد، گفت: علاوه بر این طرح‌ها، طرح دیگری نیز توسط ستاد فرمان حضرت امام(ره) در استان در حال کلنگ‌زنی است.

استاندار یزد با بیان اینکه یزد در اجرای طرح اقدام ملی فراتر از برنامه‌های اجرایی استان پیش رفته است، عنوان کرد: بیش از شش هزار واحد در دستور ایجاد قرار دارد که متناسب با آمادگی متقاضیان عمل کرده و در ۱۰ شهرستان یزد فعال شده است.

تلاش برای کاهش فشار مالی متقاضیان
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در مورد ویژگی افرادی که مسکن ملی در بلوار نواب صفوی به آنها تعلق گرفته است، به خبرنگار بازار گفت: با توجه به اینکه واحدهای مسکونی نواب صفوی دارای ویژگی‌های خاصی در متریال ساخت، نما و تجهیزات هستند، افرادی در اولویت قرار نگرفتند که جزو مسکن اولی‌ها محسوب می‌شدند.

محسن صادقیان بیان کرد: با تک تک افرادی که پیش از ثبت‌نام مسکن ملی از طریق بانک مسکن برای وام مسکن اقدام کرده‌ بودند، به ترتیب پرداخت وجه، تماس گرفته شد و ضمن بیان شرایط پرداخت، دیگر اطلاعات ارائه شد.

وی گفت: استان پیگیر است که وام مسکن ملی افزایش یابد در عین حال، اگر این اتفاق میسر نشود، با توجه به اینکه تعداد متقاضیان مسکن ملی زیاد و توان مالی آنها متفاوت است، در مورد ۲۰۰ میلیون از هزینه مسکن ملی که باید از سوی متقاضی و به صورت غیروام پرداخت شود، برنامه‌هایی اندیشیده شده است.

معاون عمرانی استاندار یزد اظهار کرد: اگر مبلغ وام افزایش یابد، آورده افرادی که مسکن ملی نواب صفوی ثبت‌نام کرده‌اند، بازگردانده می‌شود و اگر افزایش نیابد، روال به شکل فعلی ادامه می‌یابد و بر هر اساس که متقاضی توان پرداخت هزینه مسکن ملی را دارد، بر همان اساس زمان تحویل واحد وی برنامه‌ریزی می‌شود.

گفتنی است، طبق گفته‌های ستاد فرمان امام خمینی(ره)، همه پروژه‌های مسکن ملی یزد حداکثر در بازه زمانی دو سال و نیم آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۸۲٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha