۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
شفافیت در عرضه محصولات فولادی

شفافیت در عرضه محصولات فولادی

رحیمی، مدیر عملیات عرضه بورس کالا گفت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با دفتر ریاست جمهوری و مجلس از سال ۹۹ ارائه تمامی اطلاعات عرضه های زنجیره‌های فولاد از سنگ آهن تا تیرآهن، میلگرد، نبشی و ناودانی، انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، احمد رحیمی مدیر عملیات عرضه بورس کالا در رابطه با برنامه ریزی بورس برای مقابله با رانت و شفافیت بیشتر در عرضه محصولات فولادی، اظهار داشت: برای به وجود آوردن چنین شفافیتی، اطلاعات کلی یعنی از ابتدا تا پایان عرضه محصولات فولادی را به صورت واضح و کاملا شفاف در اختیار متقاضیان قرارگرفته است و همه متقاضیان به طور یکسان می توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

احمد رحیمی ادامه داد : بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با دفتر ریاست جمهوری و مجلس از سال ۹۹ ارائه تمامی اطلاعات عرضه های زنجیره‌های فولاد از سنگ آهن تا تیرآهن، میلگرد، نبشی و ناودانی، انجام شده است و در محصولات پایین دستی نیز این اقدامات در حال انجام است که تا اتمام سال جاری به زنجیره عرضه محصولات فولادی بورس کالا اضافه خواهد شد.

مدیر عملیات عرضه بورس کالا در پاسخ به این سوال که آیا همه تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات فولادی ملزم به عرضه محصولات در سامانه بورس هستند، بیان کرد: این الزام در حال حاضر روی برخی از محصولات مانند شمش، میلگرد، تیرآهن و ورق وجود دارد ولی در حال حاضر روی زنجیره ‌های گذشته و بعد از تولید این محصولات این الزام وجود ندارد اما با برنامه ریزی های صورت گرفته میکوشیم که کلیه زنجیره‌ های تولید و عرضه به طور کاملا شفاف در بورس کالا ارائه شود تا هم در تمامی نقاط کشور و هم با تنوع بیشتر، بتوانیم نیاز تمامی مشتریان و متقاضیان این محصولات را پاسخگو باشیم.

احمد رحیمی مدیر عملیات عرضه بورس کالا با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای شفافیت کلی و مقابله با رانت در عرضه محصولات فولادی، بیان کرد: از ابتدای تأسیس بورس کالا بستری فراهم شده تا محصولات در معرض دید همه عموم قرار گیرد و تمامی متقاضیان چه خرد و چه کلان از همه نقاط کشور قادر باشند تا از طریق سایت بورس کالا به اطلاعات دلخواه خود دست یابند و در صورت نیاز اقدام به خرید خود نمایند که این اطلاعات و دسترسی موجود به طور یکسان و برابر در اختیار تمامی متقاضیان قرار گرفته است.

رحیمی در ادامه افزود: چنین شفافیتی از ارائه اطلاعات محصول و خریداران و فروشندگان کار را برای نهادهای نظارتی آسان کرده و همه زنجیره تولید و عرضه محصولات فولادی در دسترس و قابل استناد می ‌باشد. در صورت کلی می توان گفت نمایندگان مجلس نیز به منظور شفافیت عرضه محصولات فولادی برای جلوگیری رانت و دلال بازی این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌ کنند.

کد خبر: ۸۲٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha