۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
نقش ضعف مدیریتی در نابسامانی توزیع کالاها
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد

نقش ضعف مدیریتی در نابسامانی توزیع کالاها

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضعف مدیریتی را از عوامل مهم در نابسامانی توزیع کالاها دانست.

به گزارش بازار، مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:در جریان فشارهای اقتصادی اقشار محروم بیشترین آسیب پذیری را دارند که باید با مدیریت صحیح اقلام مورد نیاز این اقشار به نحو مطلوب تامین می شد اما متاسفانه این موضوع به خوبی مدیریت نشد و شاهد صف های طولانی در بازار کالاهایی مانند مرغ و روغن بودیم.

وی با انتقاد از نحوه اختصاص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی، اظهار داشت: این سیاست با وجود اینکه هزینه سنگینی بر دوش مردم گذاشت اما متاسفانه موفق نبود در حالیکه این ۱۰۰ هزار میلیارد تومان میتوانست بصورت یارانه در میان اقشار ضعیف جامعه توزیع شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد در آینده با اصلاح قوانین و مدیریت بازار، سرمایه های مردم بدست نیازمندان واقعی برسد و توزیع و عرضه کالاها عادلانه و با مدیریت صحیح صورت گیرد و شان و منزلت مردم حفظ شود.

وی در ادامه گفت: جمع بندی مجلس از وضعیت بازار، نارسایی در تامین و توزیع ارز، توزیع نامناسب اقلام اساسی، محاسبه نادرست قیمت تمام شده کالاها، نقص در اجرای قوانین و قصور مدیریتی بوده است و به همین دلیل با رای نمایندگان موضوع جهت رسیدگی قضایی به قوه قضاییه ارجاع شد.

وی در پایان با اشاره به بهبود نسبی وضعیت توزیع مرغ در بازار گفت: شواهد نشان می دهد بهبود وضعیت توزیع مرغ در روزهای اخیر بیشتر تحت تاثیر افزایش قیمت بود تا مدیریت بازار و ضرورت اصلاح مدیریت بازار همچنان احساس می شود.

کد خبر: ۸۲٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha