۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
۹۰ درصد از سامانه‌های الکترونیکی مبارزه با قاچاق اجرایی شده است
سخنگو ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

۹۰ درصد از سامانه‌های الکترونیکی مبارزه با قاچاق اجرایی شده است

دهقانی‌نیا، مدیرکل نظارت بر سامانه الکترونیکی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرایی شدن بیش از ۹۰ درصد از سامانه‌های الکترونیکی خبر داد.

به گزارش بازار، دهقانی‌نیا با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طی سال‌های گذشته گفت: این اقدامات ضربات سختی را به برخی از کالاهای قاچاق وارد کرد و فضا برای تولیدات داخلی باز شد که لوازم خانگی، پوشاک، تلفن همراه و دخانیات نمونه‌ای از این تولیدات محسوب می‌شوند.

وی از وجود ۲۶ دستگاه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت و بیان کرد: رویکرد جامع نگر و پیشگیرانه، محور فعالیت اصلی ستاد است و پس از آن «اقدام و مقابله» قرار دارد. در رویکرد پیشگیری و کشف، بر خلاف سال‌های قبل که به صورت تصادفی صورت می‌پذیرفت، با اضافه کردن سامانه‌های هوشمند، کشف غیرتصادفی و سیستماتیک را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سخنگو و مدیر کل نظارت بر سامانه الکترونیکی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرایی شدن بیش از ۹۰ درصد از سامانه‌هایی که در قانون ذکر شده است خبر داد و اظهار کرد: در حوزه تجارت داخلی و خارجی، انبار و حمل و نقل از سامانه‌های هوشمند جهت رصد کالا استفاده می‌کنیم.

وی افزود: اشتراک گذاری اطلاعات سامانه‌ها بین دستگاه‌های مختلف نیز در حال انجام است اما این اشتراک گذاری تا رسیدن به نقطه مطلوب و کامل خود نیاز به زمان داشته باشد. البته هم اکنون نیز اشتراک گذاری اطلاعات انجام می‌شود و با توجه به اقداماتی که صورت گرفته است، اصلاح فرآیند به دستگاه‌های اجرایی اعلام شده است.

دهقانی‌نیا همچنین از پیشنهاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مجلس و دولت برای اصلاح قوانین و آئین نامه‌ها گفت و عنوان کرد: بر اساس این اصلاحات، فرآیندهای اجرایی و مبارزه با قاچاق الکترونیکی شدند. پس از تجمیع اطلاعات نیز فرآیند تحلیل داده‌ها انجام شده است که نتیجه آن کشف‌های سیستماتیک قاچاق است و سپس وارد فاز تشکیل پرونده و اقدام مقابله‌ای شده‌ایم.

وی به نتایج اقدامات ستاد برای مبارزه با قاچاق اشاره کرد و افزود: تولیدات تلفن همراه پس از قطع کامل ورود تلفن همراه قاچاق و همچنین رشد تولیدات پوشاک داخلی که منجر به تبلیغ برندهای پوشاک در رسانه‌ها شد، نمونه‌ای از رونق محصولات داخلی است.

کد خبر: ۸۲٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha