۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
پیگیری مجوز ساخت منطقه ویژه ارتباطات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد

پیگیری مجوز ساخت منطقه ویژه ارتباطات

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات گفت: نیازمند ساخت منطقه ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم و پیگیریم تا اردیبهشت ماه بتوانیم تایید مرکز ملی فضای مجازی را برای ایجاد آن بگیریم.

به گزارش بازار به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در دیدار نوروزی با اعضای هیات مدیره شرکت زیرساخت که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه پیش بینی باری که بر روی شبکه به دلیل بیماری کرونا به وجود آمد، غیر قابل انتظار بود، افزود: انتظار این حجم از ترافیک را برروی شبکه نداشتیم و با اینکه مدیریت این حجم از ترافیک کار دشواری بود، ولی کمترین شکایت در حوزه اپراتورها را در این دوران از شرکت زیرساخت داشتیم.

وی با اشاره به نقش فعالانه این شرکت و مدیران و کارمندانش برای توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در سال گذشته، گفت: سال گذشته کارهای بزرگی مانند گسترش مراکز داده و DNS، توسعه مراکز داده (IXP) در نواحی چندگانه کشوری و پروژه‌های امنیت سایبری به سرانجام رسید.

آذری جهرمی با بیان اینکه در سال جدید باید برخی از برنامه‌ها را به جدیت دنبال کنیم، افزود: توسعه شبکه انتقال و IP کشور به عنوان زیرساخت شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است البته در حال حاضر در برخی از نواحی شبکه IP به ۶۰ درصد ظرفیت خود رسیده است و برای توسعه آن باید اقدام و برنامه ریزی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ساخت منطقه ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات را با توجه به دستور اخیر مقام معظم رهبری برای تعامل با شرکت‌های بین المللی حایز اهمیت ویژه دانست و گفت: این منطقه از اجزای شبکه ملی اطلاعات است و مقدمات آزادسازی و فروش اینترنت شرکت زیر ساخت را هم فراهم می‌کند و باید تا اردیبهشت ماه تایید مرکز ملی فضای مجازی را برای ساخت آن بگیریم.

تعیین تکلیف طرح‌های باقی مانده در حوزه شبکه ملی اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر تعیین تکلیف طرح‌های باقیمانده در حوزه شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیکی، امنیت سایبری و حمایت از کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال تأکید کرد.

محمدجواد آذری جهرمی در جلسه مجازی با اعضای هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات افزود:در حوزه امنیت سایبری، دولت الکترونیکی و حمایت از کسب‌وکارها با استقرار کامل طرح نوآفرین هم شاهد اقدامات خوبی بودیم و انتظار می‌رود در شش ماه پایانی دولت طرح‌های باقی‌مانده به سرانجام و نقطه مطلوبی برسند.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه برای خدمت روز اول و آخر معنا ندارد، تأکید کرد: تمام‌روزهای باقی‌مانده تا پایان دولت برای ما باید روز ویژه‌ای باشد و همه ما باید این روزها را به شکل مسابقه دو امدادی در نظر بگیریم و توجه کنیم که قرار است چوبی را به دست دونده بعدی بسپاریم؛ بنابراین برای موفقیت کشور همه باید تلاش کنیم تا رکورد خوبی از خودمان به‌جا بگذاریم.

کد خبر: ۸۲٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha