۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کسب و کار و ارتباط با ربات‌های نسل جدید
مسابقه طراحی و ساخت ربات‌های هوشمند صوتی

کسب و کار و ارتباط با ربات‌های نسل جدید

موسسه میزان گستران شریف به عنوان مجری رقابت‌های تخصصی فن‌آوردو حامی بزرگترین مسابقه طراحی و ساخت ربات‌های هوشمند صوتی از همکاری جدید خود با بنیاد ملی نخبگان خبر داد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: مجموعه رقابت‌های مهارت سنجی فن‌آورد که حامی بزرگترین مسابقه طراحی و ساخت ربات‌های هوشمند صوتی با همکاری بنیاد ملی نخبگان است، از ربات‌های هوشمندی که می‌توانند به شما پیشنهاد غذا و نحوه تهیه آن‌ را بدهند یا  برای فرزندان شما قصه تعریف کنند یا به آن‌ها مطالب آموزشی ارائه کنند، رونمایی کرد.

از دیگر توانایی‌های این ربات­ها می‌توان به انجام تقاضای جذب و استخدام یک گرافیست در محل کار، ترجمه هم‌زمان جلسه، تنظیم جلسه با دیگران و یا حتی رزرو هتل یا هواپیما اشاره نمود.

رویکرد موسسه دانش بنیان میزان گستران شریف به عنوان مجری فن‌آورد، برآوردن برخی نیازهای ارتباطی است و آنچه که این ربات‌ها را از انواع خود متمایز می­نماید،استفاده از پلتفرمی هوشمند و راهی جدید برای ارتباط است که به انواع کسب و کارها اجازه می‌دهد خدمات خود را از طریق آن ارائه نمایند.

مسابقه­ AIBOT از سریرقابت‌های مسئله محور بنیاد ملی نخبگان (طرح شهید بابایی)با همکاری موسسه میزان گستران شریف می­باشدکه هدف نهایی آن ساخت یک ربات دستیار صوتی با وجوهی متمایز است.

رقابت فوق الذکر با رویکردی نوین نسبت به مسابقات مشابه در دو حوزه «سخت­ افزار»و «نرم­ افزار» با هدف رفع موانع در این دو حوزه و در سه فاز برگزار شد.

فاز ابتدایی این رقابت‌ها شامل آموزش­های لازم برای طی کردن چالش­های این حوزه می­باشد و فاز دوم در واقع همان چالش مقدماتی می­باشد که به مدت یک ماه به طول انجامید. بعد از داوری چالش مقدماتی تیم­های سخت­افزاری و نرم­افزاری باهم ادغام شدند و فاز سوم نیز همان چالش نهایی و رقابت برای ساخت دستیار صوتی بود.

آیین اختتامیه مسابقه AIBOT با حضور اساتید، سرمایه­ گذاران شرکت­های فعال در زمینه هوش مصنوعی نظیر مجموعه همراه اول،موسسه دانش‌بنیان میزان گستران شریف و سایر شرکت­ کنندگان برگزار شد. 

در این مراسم که با سخنرانی جناب آقای دکتر حسن سالاریه معاون آینده ­سازان بنیاد ملی نخبگان همراه بود،تعدادی از تیم­های شرکت کنندهم سابقه به ارائه عملکرد خود و دستگاه‌شان به منظور جذب سرمایهگذار در حضور سرمایه­ گذاران پرداختند.

پس از آن تیم­های برتر چالش­های مقدماتی و نهایی مسابقه، در حوزه­های سخت­ افزار و نرم ­افزار معرفی شدند و جوایز آن توسط موسسه میزان گستران شریف اهدا شد.

درپایان مسابقه نیز تقدیر و تشکر از افراد و همراهان مسابقه در بخش­های مختلف علمی،اجرایی و... انجام گرفت.

کد خبر: ۸۲٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha