۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
موقعیت ویژه ایلام برای صادرات برق به عراق/ زیرساخت‌ها فراهم شود
استاندار ایلام:

موقعیت ویژه ایلام برای صادرات برق به عراق/ زیرساخت‌ها فراهم شود

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به موقعیت ویژه استان برای صادرات برق به عراق، گفت: باید در این زمینه زیرساخت‌های لازم در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد نوذری صبح چهارشنبه در نشست با مدیرعامل برق منطقه ای غرب کشور در استانداری ایلام با اشاره به اهمیت صنعت برق در توسعه زیر بنایی استان، اظهار داشت: برنامه ریزی های توسعه شبکه انتقال برق می تواند یک فاکتور مهم در توسعه استان باشد.

وی افزود: ایلام از موقعیت ویژه ای برای صادرات برق به کشور عراق برخوردار است که باید در این زمینه زیرساخت های لازم در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه صادرات برق به عراق یکی از اولویت های استان در سالهای آتی است، گفت: رایزنی های گسترده ای با استان های همجوار در کشور عراق به انجام رسیده که می تواند منشا تحولات موثری باشد که به توسعه منطقه و اقتصاد ملی کمک کند.

نوذری ابراز داشت: توسعه خطوط انتقال نیرو نیازمند همراهی و مشارکت مردم در اجرای پروژه هاست که در این راستا باید با تشکیل تیم های کارشناسی هم از هزینه های احتمالی براوردی ارائه شود و هم در ان حق و حقوق مردم هم دیده شود.

وی افزود: در اقدام بعدی برای رفع معارضین احتمالی در طول مسیر انتقال خطوط برق در شهرستانهای جنوبی اقدام نمود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نگهداری شبکه انتقال و تامین امنیت خطوط و دکلها اشاره کرد و گفت: کم هزینه ترین راه تامین امنیت دکلهای  انتقال برق قرارداد با دهیاران و شوراهای روستایی است که حضور به موقع آنها در طول مسیر می تواند راهگشای جلوگیری از سرقت های متناوب گردد.

نوذری در ادامه گفت: ایجاد امنیت پایدار برای خطوط انتقال برق و دکلهای برق هزینه نگهداری این خطوط را نیز کاهش می دهد.

در ادامه این نشست علی اسدی مدیر عامل برق منطقه ای غرب کشور با بیان اینکه در مسیر خطوط انتقال مشکل معارضین حل نشده است، گفت: معارضین بخشی از انرژی ما را می گیرندو لازم است مردم نیز برای توسعه متوازن و منطقه‌ای خود همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر: ۸۲٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha