۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
قوانین به نفع تولید اصلاح شود/ تلاش برای احیای ۶۳ واحد تولیدی راکد در اردبیل
رئیس سازمان صمت اردبیل:

قوانین به نفع تولید اصلاح شود/ تلاش برای احیای ۶۳ واحد تولیدی راکد در اردبیل

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های داخلی ادارات و بانک‌ها و قوانین کشور بهتر است به نفع تولید اصلاح شود.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با تاکید استاندار اردبیل و حذف بروکراسی اداری در مسیر رونق تولید ادارات، نهادها و بانک‌ها موظف هستند تا ۲۰ فروردین پیشنهادات خود را برای اصلاح و رفع موانع پیش روی تولید به ستاد سهیل ارائه کنند تا با جمع‌بندی نهایی به صورت ملی و استانی در برطرف شدن این موانع گام‌های اساسی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار پیچیدگی برخی از قوانین و موازی‌کاری در ادارات شایسته است تعارض بین دستگاهی نیز در صدور مجوزها رفع شده و سرمایه‌گذاران با انگیزه و رغبت بیشتر در سال جدید گام در مسیر توسعه بردارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل رویکرد سازمان صمت استان را در سال ۱۴۰۰ یادآور شد و بیان کرد: امسال نیز در کنار حمایت از طرح‌های ایجادی برای احیای ۶۳ واحد تولیدی راکد و تعطیل شده برنامه‌ریزی کردیم تا با مقررات‌زدایی و تامین مواد اولیه این واحدها آنها را وارد چرخه پشتیبانی و حمایت کنیم.

صادقی گفت: به دور از دخل و تصرف در قوانین ملی مصوب در سطح استان انتظار داریم بخشنامه‌ها، مقررات و آئین‌نامه‌ها با نگاه منعطف تفسیر به حمایت از واحدهای تولیدی شود تا مشکلات و تنگناها رفع شود.

وی ادامه داد: از مجموع ۷۲۴ مصوبه ستاد تسهیل در سال گذشته ۱۴۲ مصوبه هنوز اجرایی نشده که تلاش خواهیم کرد علل و عوامل اجرا نشدن این مصوبات مشخص و معلوم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل افزود: دبیرخانه ستاد تسهیل به جد پیگیر مصوبات در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها خواهد بود تا با حل و فصل مشکلات پیشنهاد جامعی برای نمایندگان مجلس در اصلاح قوانین نیز ارائه شود تا روند مناسبی را در سال مانع‌زدایی‌ها شاهد باشیم.

صادقی به تاکید استاندار اردبیل برای تدارک زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و بهره‌برداری از مودل دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره دو اردبیل اشاره کرد و گفت: تمام تلاشمان بر این خواهد بود تا با همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان جذابیت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای سرمایه‌گذاران بیش از گذشته فراهم آید.

کد خبر: ۸۲٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha