۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
کلیات طرح قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی تصویب شد
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

کلیات طرح قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی تصویب شد

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات طرح قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی در تشریح نشست امروز(سه شنبه ۱۷ فروردین ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در نشست امروز کمیسیون، طرح قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی بررسی و کلیات آن تصویب شد. هدف کلی طرح مذکور یکپارچه‌سازی تمام داده‌ها، منسجم کردن اطلاعات و مدیریت دولت بر اطلاعات دستگاه‌های مختلف است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر اکثر دستگاه‌های اجرایی سامانه‌ای جداگانه دارند؛ به طور مثال ثبت احوال، اسناد، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ... که اطلاعات را سلیقه ایی جمع‌آوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه نحوه استفاده از داده ها و اطلاعات این سامانه‌ها تابع شرایط خاصی نبوده و شیوه جمع آوری اطلاعات استاندارد نیست و اطلاعات بخشی است، اضافه کرد: هدف از ایجاد بانک اطلاعاتی استفاده همه کشور از داده‌ها شد در حالیکه اکنون نمی‌توان از داده موجود در سامانه‌ی سازمان‌ها استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عدم دسترسی دستگاه‌های نظارتی به داده‌ها را یکی دیگر از ایرادات دانست و تصریح کرد: مجلس، سازمان کل کشور و دیوان محاسبات به عنوان نهادهای نظارتی اشرافی بر اطلاعات ندارند که همین امر موجب شد به طور مثال در یک شب حدود ۶ هزار خودرو ثبت سفارش شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: هدف از  طرح مذکور حکمرانی دولت بر دادهاست از سوی دیگر استاندارد خاصی برای جمع آوری در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبر: ۸۲٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha