۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
اقتصاد دانش بنیان جلوی خام فروشی معادن را می‌گیرد
ستاری:

اقتصاد دانش بنیان جلوی خام فروشی معادن را می‌گیرد

سمنان-معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه در کشورمان ظرفیت‌های بسیاری را از جمله معادن غنی شاهد هستیم که اقتصاد دانش بنیان می‌تواند به آنها کمک شایانی کند، گفت: یکی از مهمترین تاثیرات اقتصاد دانش بنیان در این حوزه، جلوگیری از خام فروشی است.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری در بدو اتمام مراسم افتتاح دو مرکز رشد تکنولوژی و فناوری در سمنان و در جمع خبرنگاران به میزبانی مجموعه اقتصاد دانش بنیان پورسینای سمنان، با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان جلوی خام فروشی معادن را می‌گیرد، بیان کرد: امروز باید با تلاش بیشتر اقتصاد دانش بنیان در حوزه‌هایی مانند معادن که مزیت اقتصادی بسیاری استان‌های کشور مانند استان سمنان هستند، توسعه یابد.

وی با بیان اینکه با حضور شتاب دهندگان و توسعه مراکز رشد و فناوری، می‌توانیم شاهد توسعه اقتصاد حوزه فناوری در این استان باشیم، ابراز کرد: توسعه کسب و کار وظیفه بخش خصوصی است اما دولت نیز در فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز همراه خواهد بود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری به عنوان پدیده های نوظهور و انواع سرمایه گذاری‌ها در سطح کشور توسعه داده شده‌اند اما باید بیش از گذشته به این حوزه نگاه جدی داشت، تاکید کرد: شناخت ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف اقتصاد دانش بنیان ضرورت دارد.

ستاری ابراز داشت: موضوعاتی مانند نوآوری و حمایت از دانش آموختگان و… با حمایت بخش خصوصی تحقق پیدا می‌کند و هر قدر بتوانیم در استان سرمایه‌گذاران خوبی در حوزه‌های ظرفیت‌های بومی مانند مسائل معدنی را داشته باشیم به همان میزان بهتر می‌توانیم از اقتصاد دانش بنیان نیز حمایت کنیم.

وی افزود: اتفاقات خوبی در حوزه پارک علم و فناوری استان سمنان در زمینه اعتبارات رخ خواهد داد همچنین باید اتفاقاتی نیز در درون استان رخ دهد تا از لحاظ امکانات شاهد ارتقای استان باشیم چرا که این استان دارای ظرفیت های خوبی است.

کد خبر: ۸۲٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha