۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
جذب ۱۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری در پروژه های جهش تولید استان همدان
استاندار همدان مطرح کرد:

جذب ۱۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری در پروژه های جهش تولید استان همدان

همدان - استاندار همدان از جذب ۱۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری در پروژه های جهش تولید استان همدان خبر داد و گفت: تقویت زیرساخت شهرک های صنعتی برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سیدسعید شاهرخی بعدازظهر سه شنبه در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی گفت: همدان در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری ظرفیتهای بسیار خوبی دارد که این ظرفیت ها در سند راهبردی استان همدان دیده شده است.

استاندار همدان از جذب ۱۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری در پروژه های جهش تولید استان همدان خبر داد و گفت: تقویت زیرساخت شهرک های صنعتی برنامه ریزی شده است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه در استان همدان در حوزه شهرک های صنعتی اقدامات بزرگی انجام شده است، اظهار کرد: هم اکنون ۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان همدان فعال است.

وی اضافه کرد: استعدادهای بالفعل و بالقوه استان همدان در این سند راهبردی پایش و بررسی و با برش شهرستانی این قابلیت ها تعریف شده و حتی اجرای پروژه ها در هر یک از شهرستان ها نیز مشخص شده است.

شاهرخی تاکید کرد: با توجه به تدوین سند توسعه استان همدان هیچ فرصتی برای روزمرگی و گذراندن وقت خارج از برنامه های پیش بینی شده وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی نیز در این نشست عنوان کرد: واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی در کل کشور ۸۰درصد رشد کرده است.

علی رسولیان عنوان کرد: رشد صنعتی کشور سال گذشته به ۷.۵ درصد رسید همچنین در شهرک های صنعتی بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ قرارداد واگذاری زمین داشتیم که نسبت به سال ماقبل ۸۲ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در کشور برای تقویت زیرساخت شهرکها هزینه شد، گفت: استان همدان در حوزه شهرکهای صنعتی و شهرکهای دانش بنیان ظرفیت بسیار خوبی دارد

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با تاکید بر اینکه حمایت های استاندار همدان از تقویت زیرساخت شهرکهای صنعتی این استان قابل تقدیر است، افزود: با تلاش استانداران و شکل گیری کلینیک صنعت یک هزار و ۵۵۷ واحد راکد سال گذشته به چرخه تولید برگشتند که از این طریق ۲۶ هزار شغل جدید ایجاد شد.
 

کد خبر: ۸۲٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha