۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
اوپک پلاس نفت را در سراشیبی قیمت  هل داد
روسیه با توافق کاهش تولید همراه نشد

اوپک پلاس نفت را در سراشیبی قیمت هل داد

پس از پیشنهاد کاهش تولید نفت خام از سوی تولیدکنندگان بزرگ نفتی انتظار می رفت که قیمت نفت افزایش یابد اما با مخالفت روسیه و عدم مشارکت آن در توافق نفتی اوپک و پلاسها، قیمت نفت سقوط ۱۰ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از بی بی سی، طرح کاهش تولید نفت با هدف ثابت نگه داشتن قیمت نفت با وجود تقاضای کم آن در پی گسترش ویروس کرونا که موجب کند شدن زنجیره های سفر، تولید و عرضه جهانی می شود، پیشنهاد شده است.

با این حال، پس از تاخیر سه ساعته در هشتمین نشست اوپک و اوپک پلاس در روز گدشته، روسیه از مشارکت خودداری کرد و مذاکرات بدون توافق جدید برای محدود کردن تولید پایان یافت.

این نتیجه باعث شد که یکی از بزرگترین سقوطهای یک روزه قیمت در بیش از پنج سال گذشته رقم بخورد.

نفت برنت خام بزرگترین تلفات یک روزه خود را از سال ۲۰۰۸ متحمل شد و بیش از ۹ درصد کاهش یافت و به حدود ۴۵.۲۷ دلار در هر بشکه رسید. قیمت  نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با افت ۱۰.۱ درصدی روبرو شد و به ۴۱.۲۸ دلار نیز رسید که بزرگترین سقوط یک روزه از سال ۲۰۱۴ و پایین ترین سطح از سال ۲۰۱۶ بوده است.

گروه صادرکنندگان نفت اوپک در صدد کاهش تولید ۱.۵ میلیون بشکه اضافی در روز بودند که موجب کاهش تولید تقریبا ۳.۶ درصد از کل عرضه جهان می شود.

به گفته وزیران اوپک انتظار می رفت که با توافق روسیه با این پیمان نفتی به میزان ۵۰۰هزار بشکه اضافی در روز کاسته شود.

رییس جمهور روسیه روز یکشنبه قیمت های کنونی نفت را قابل قبول دانسته بود و به همین دلیل ‌مخالفت این کشور با توافق تولید ممکن به نظر می رسید.

ترکیب وحشتناک تقاضای کم و افزایش تولید شیل احتمالا مشکلات بیشتری را برای نفت ایجاد خواهد کرد که از آغاز سال ۲۰۲۰ تقریباً ۳۰ درصد تضعیف شده است.

کد خبر: ۸٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha