۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
احیا و بازیابی در بازارهای کار؛ الگوها، سیاست‌ ها و پاسخ‌ ها به شوک کرونا
اتاق بازرگانی تهران منتشر کرد

احیا و بازیابی در بازارهای کار؛ الگوها، سیاست‌ ها و پاسخ‌ ها به شوک کرونا

یک تجزیه و تحلیل جدید و مبتنی بر مدل مطالعاتی نشان می‌ دهد چگونه سیاست ‌های حفظ اشتغال می ‌تواند در کاهش خسارات و تسکین اثرات نابرابر شوک همه‌ گیری بر نیروی کار، به طور قدرتمند عمل ‌کند.

به گزارش بازار، به رغم سازگاری‌ های چشم‌گیر و حمایت‌ های قابل توجهی که در بسیاری از اقتصادها انجام شده، آشفتگی اقتصادی و جابه‌ جایی بازار کار ناشی از شوک همه‌ گیری کووید-۱۹، همچنان ادامه دارد و تاثیر نابرابری بر کارکنان داشته است. جوانان و افراد کم‌ مهارت که قبلاً نیز نرخ بیکاری بالاتری داشتند، بیش از سایرین تحت تاثیر همه‌ گیری قرار گرفته ‌اند. برخی از این تاثیرات، منعکس ‌کننده ماهیت نامتقارن، بخشی و شغلی شوک کووید-۱۹ بوده، بطوری که بخش ‌هایی که به مهارت کمتری نیاز دارند، بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته ‌اند.

در این شرایط، سیاست ‌های حفظ اشتغال- آنهایی که هدف آن ابقا و نگهداشت شرایط شغلی موجود است- می‌تواند به کاهش جداشدن شاغلان، به ویژه برای افراد کم‌ مهارت کمک کند؛ در عین حال، اقدامات برای حمایت از جابه‌ جایی مجدد نیروی کار می‌ تواند چشم ‌اندازهای کاریابی را افزایش دهد.

یک تجزیه و تحلیل جدید و مبتنی بر مدل مطالعاتی نشان می‌ دهد چگونه سیاست ‌های حفظ اشتغال می ‌تواند در کاهش خسارات و تسکین اثرات نابرابر شوک همه‌ گیری بر نیروی کار، به طور قدرتمند عمل ‌کند؛ این در حالی است که سیاست‌ های تخصیص مجدد نیروی کار که از ایجاد شغل حمایت می‌ کند، می‌ تواند اصلاح اثرات ماندگارتر کووید-۱۹ بر بازار کار را تسهیل کند.

دریافت فایل کامل گزارش

کد خبر: ۸۲٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha