۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
ایجاد تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت برق
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اعلام کرد

ایجاد تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت برق

رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر، از ایجاد تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت برق با پیاده سازی ۲۴ برنامه در دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، غلامعلی رخشانی مهر در آیین بهره برداری ۵ طرح بزرگ توزیع برق کشور که در قالب ۸ هزار و ۱۴۲ طرح توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق، است، افزود: اقتصاد یارانه‌ای برق، محدودیت منابع مالی و کاهش سرمایه گذاری جهت توسعه زیرساخت‌های صنعت برق باعث شد تا به دنبال کاهش هزینه‌های تمام شده طرح‌ها و هزینه‌های جاری باشیم که تنها راه رسیدن به این مهم هوشمندسازی صنعت برق و ایجاد تحول دیجیتال بود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: برنامه‌های مذکور شامل، بهبود حاکمیت شرکتی و ارتقای سلامت اداری، تاب آوری و افزایش قابلیت اطمینان، مدیریت انرژی، مدیریت هوشمند ارتباط با مشتریان و اصلاح اقتصاد صنعت توزیع برق تقسیم بندی و برای هرکدام مجری جداگانه‌ای تعیین و ماموریت‌های ویژه‌ای به شرکت‌های توزیع ابلاغ شد.

رخشانی مهر با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ برنامه از میان برنامه‌های مذکور بطور کامل محقق شده است ادامه داد: دیگر برنامه‌ها نیز به زودی به صورت کامل اجرایی و پیاده سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: قبض سبز، توسعه خدمات غیرحضوری، هوشمندسازی مراکز اتفاقات (طرح هما)، توسعه سامانه نظارت مکانیزه طرح‌ها (طرح سنم)، توسعه سامانه چاوش (چشم انداز اصلاح ولتاژ شبکه)، کاهش تلفات شبکه توزیع برق به کمتر از ۹.۷ درصد، تدوین برنامه‌های ۰۹۸ و برنامه‌های ۰۹۹ از جمله ۲۴ برنامه تدوین شده است.

معاون توزیع شرکت توانیر افزود: راه اندازی مرکز ملی پایش صنعت برق، مرکز ملی پایش کنتورهای هوشمند کشور، سامانه پوشش‌های بیمه‌ای در صنعت توزیع برق و جایگزینی شبکه فرسوده مسی با کابل خودنگهدار از دیگر برنامه‌هایی است که هم اکنون به صورت کامل اجرا شده و در هر برنامه نیز ۱۰ شرکت اول شناسایی شده اند.

کد خبر: ۸۲٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha