۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
افزایش دو برابری اعتبارات آبخیزداری شهرستان طبس در سال ۱۴۰۰
معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها خبر داد:

افزایش دو برابری اعتبارات آبخیزداری شهرستان طبس در سال ۱۴۰۰

بیرجند- گرشاسبی، معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از افزایش دو برابری اعتبار طرح های آبخیزداری طبس در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این اعتبار در سال گذشته حدود دو میلیارد تومان بوده که به حدود ۴ میلیارد افزایش خواهد یافت.

پرویز گرشاسبی در حاشیه بازدید از سدهای طبس در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: امسال باید تمام تمرکز را بگذاریم تا عملیات آبخیزداری حوزه آبخیزداری سدهای سه گانه طبس به اتمام برسد.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه با تقویت منابع اعتباری در سال ۱۴۰۰ در این زمینه نیز کمک‌هایی خواهیم‌کرد، بیان‌کرد: اعتبارات آبخیزداری طبس از حدود ۲ میلیارد تومان در سال گذشته به حدود ۴ میلیارد تومان در سال جاری افزایش می یابد.

گرشاسبی با اشاره کم بودن طرح های مطالعاتی آبخیزداری در طبس ادامه‌داد: در برخی از مناطق ما کارهای مطالعاتی را انجام داده‌ایم ولی در اجرا آنقدر تأخیر داشته‌ایم که نیاز به بازنگری داریم.

وی با بیان اینکه در مورد سدهای سه گانه طبس محدودیتی برای انجام طرح‌های مطالعاتی وجود ندارد، افزود: البته منطق این است که پیشرفت مطالعه نسبت به اجرا باید معقول باشد.

 معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت:طرح آبخیزداری و آبخوان داری حوزه نهرین شهرستان طبس از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی از سال ۱۳۹۷، با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۱۷۹ میلیون ریال و حجمی برابر سه هزار و ۵۲۷ متر مکعب شامل ۱۰ سازه اجرا شده است.

گرشاسبی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها توانسته حدود۶۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب حجم آبگیری سازه‌های حوزه را افزایش دهد، ادامه داد: این میزان عملیات، روستایی با جمعیتی بالغ بر ۲۲۵ نفر را در راستای کنترل سیلاب و تغذیه منابع آبی پایین دست پوشش می‌دهد که این امر باعث تثبیت شغل برای هزار و ۱۱۴ نفر شده است.

وی اظهارکرد: در حوزه نهرین شهرستان طبس تاکنون ۵۸۹ سازه آبخیزداری با حجم ۳۶ هزار و ۸۶۳ متر مکعب و سطحی برابر با ۳۰ هزار و ۳۹۴ هکتار عملیات بیولوژیک اجرا شده است.

کد خبر: ۸۲٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha