۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
مرکز نوآوری ICT در پارک علم و فناوری استان سمنان افتتاح شد
با حضور سورنا ستاری؛

مرکز نوآوری ICT در پارک علم و فناوری استان سمنان افتتاح شد

شاهرود- جلالی، معاون استاندار سمنان گفت: مرکز نوآوری ICT پارک علم و فناوری استان سمنان با حضور سورنا ستاری معاون علم و فناوری رئیس جمهور در شهرستان شاهرود به بهره برداری رسید.

ابوطالب جلالی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره جزئیات سفر سورنا ستاری به استان سمنان و شهرستان شاهرود برای افتتاح چند طرح علمی و فناوری در مجموعه پارک علم و فناوری این شهرستان، بیان کرد: یکی از پروژه های افتتاح شده در این سفر فاز نخست ساختمان رویس بود که با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه مرکز نوآوری ICT در پارک علم و فناوری استان سمنان مستقر در شاهرود افتتاح شد، افزود: امروزه آی سی تی زیر بنای تمام علوم دانش بنیان است و ورود به هر موضوع دانش بنیان مانند صنعت نفت، صنایع پزشکی ، انتقال انرژی، برق، صنعت خودرو و هر حوزه ای که به ذهن خطور کند، نیاز اساسی به ارتباطات و فناوری اطلاعات  دارد لذا این اهمیت سبب شد تا از ظرفیت های حوزه آی سی تی بهره ببریم.

معاون استاندار سمنان بیان کرد: پارک علم و فناوری استان سمنان با داشتن ۲۷ شرکت فعال در حوزه ICT به عنوان یکی از سازمانهای حامی کسب و کارها وفعالیتهای دیجیتال در کشورمان شناخته می‌شود و ایجاد مراکز منطقه‌ای که خدمات کسب و کار را برای شرکتهای کوچک و متوسط ارایه می کند که این امر از این پس با افتتاح مرکز مذکور، به مراتب کمک شایانی خواهد بود.

جلالی با بیان اینکه محور اصلی این پروژه اهداف مرکز نوآوری پردیس فناوری‌های نوین در حوزه ICT است، تاکید کرد: ستاری بعد از افتتاح این مرکز دو طرح دیگر را نیز افتتاح و همچنین از طرح های پارک علم و فناوری و شرکت های مستقر در آن بازدید خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مرکز نوآوری معدن از دیگر طرح هایی است که امروز افتتاح می شود، ابراز کرد: ارتقای فناوری هایی که بتواند به ما در بهره برداری از معادن شهرستان شاهرود و استان سمنان کمک کند، مهمترین کارویژه این مرکز خواهد بود. زیرا شهرستان شاهرود دارای پتانسیل های عظیم معدنی به خصوص معادن فلزی است.

کد خبر: ۸۱٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha