۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
لغو تورهای ترکیه به شرکت‌های گردشگری ابلاغ شد
سخنگوی وزارت کشور:

لغو تورهای ترکیه به شرکت‌های گردشگری ابلاغ شد

سامانی، سخنگوی وزارت کشور از ابلاغ تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، مبنی بر لغو فوری تور ترکیه به همه شرکت‌های گردشگری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی با اشاره به اینکه پس از وصول نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص لغو تردد مسافری با ترکیه، موضوع به کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ارجاع شد، خاطر نشان کرد: جمع بندی اعضای کمیته که پس از تعامل با ۵ دستگاه تخصصی مرتبط با امور مرز، شکل گرفت، به ستاد ملی مدیریت کرونا ارایه و در نهایت به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

معاون هماهنگی وزارت کشور در خصوص تصمیم نهایی در مورد اعمال محدودیت‌ها در ترددهای مسافری با ترکیه گفت: بر اساس تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، مقرر شد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لغو تور ترکیه را فوری به کلیه شرکت‌های گردشگری ابلاغ کند.

معاون هماهنگی وزارت کشور خاطرنشان کرد: همچنین مقرر گردید، جمعیت هلال احمر نسبت به ارتقای مراقبت‌های بهداشتی در مرزهای زمینی و هوایی با ترکیه و تشدید کنترل دقیق مسافران ورودی از کشور ترکیه در مرزهای زمینی و هوایی اقدام فوری کند.

سامانی افزود: همچنین قرار است وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تعیین مراکز آزمایشگاهی مورد تایید در خارج اقدام کند و اطلاع رسانی لازم در این ارتباط از طریق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور خارجه به شهروندان و شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شود تا پس از اطلاع رسانی لازم، افراد صرفا با ارایه گواهی سلامت معتبر مورد تایید وارد کشور شوند.

کد خبر: ۸۱٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha