۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
پیچ و خم‌های اداری مشکل اساسی تولید کنندگان است
نماینده مردمه اراک در مجلس:

پیچ و خم‌های اداری مشکل اساسی تولید کنندگان است

آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه پیچ و خم‌های اداری مشکل اساسی تولید کنندگان است، گفت: امروز پیچ و خم‌های اداری و موانع زیادی بر سر راه تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری گفت:ما در استان مرکزی بنا داریم تا در قالب شورای گفت‌وگو با تولیدکنندگان نشست‌هایی را در سال جاری برگزار کنیم و مشکلات و موانع آنها را شنیده و رفع این مشکلات و موانع را مورد پیگیری قرار دهیم.

نماینده مردم اراک  در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز پیچ و خم‌های اداری و موانع زیادی بر سر راه تولیدکنندگان است و یک تولیدکننده برای اخذ مجوز باید ۱۸۰ روز پیگیری کند و از این سازمان به آن سازمان برود.

وی اظهار داشت: متأسفانه توجه به شعارهای سال در حد بنر و سربرگ نامه‌ها و همین طور برگزاری همایش‌ها متوقف مانده و به عنوان مثال اگر از مجلس و دولت خواسته شود که کارنامه عملکرد خود در عمل به تحقق شعار سال ۹۹ ارائه کنند، کارنامه‌ای نخواهند داشت و این در حالی است که شعار سال باید به عنوان نقشه راه هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه مورد توجه قرار گیرد.

آصفری خاطرنشان کرد: اگر ما به جای این که امیدمان به غرب باشد تا منتظر چراغ سبز آنها برای بهبود وضعیت اقتصادی‌مان باشیم به توان داخلی و راه انداختن تولید داخلی توجه داشته باشیم، هم شرایط اقتصادی‌مان بهتر می‌شود و هم این افزایش توان اقتصادی و رونق تولید باعث می‌شود تا قدرت چانه‌زنی‌مان در مذاکره با دیگر کشورها بالا برود.

وی افزود: امروز تولیدکننده ما علاوه بر پیچ و خم‌های اداری برای صدور مجوز با مشکلاتی در حوزه تسهیلات بانکی هم مواجه اند که تسهیلات با سود بسیار بالایی به آنها پرداخت می‌شود.

وی  اظهار داشت: امروز اگر مواد اولیه‌ای که در داخل تولید می‌شود به جای صادرات در اختیار تولیدکننده ما قرار گیردتبعا با ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌شود ارزآوری بیشتری برای کشور خواهد داشت و باید مواد اولیه به جای صادرات در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس یادآورشد: امروز تولیدکننده ما علاوه بر پیچ و خم‌های اداری برای صدور مجوز با مشکلاتی در حوزه تسهیلات بانکی هم مواجهند که تسهیلات با سود بسیار بالایی به آنها پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۸۱٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha