۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
بهبود بازار کسب و کار امریکا | افزایش تبعیض درآمدی متعاقب کرونا
گلوبال تایمز مطرح کرد

بهبود بازار کسب و کار امریکا | افزایش تبعیض درآمدی متعاقب کرونا

با وجود بهبود در بازار کار ویران شده آمریکا، حدود ۹.۷ میلیون نفر در ماه مارس بیکار مانده اند که ۴ میلیون نفر بالاتر از سطح قبل از همه گیری است.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی گلوبال تایمز اخیرا گزارشی با عنوان «با بهبود بازار کار در آمریکا، ۹۱۶،۰۰۰ شغل در ماه مارس ایجاد شد» به قلم «شین هوا» منتشر کرد. ترجمه متن گزارش در ادامه می آید.

به گزارش وزارت کار ایالات متحده آمریکا، کارفرمایان آمریکایی در ماه مارس ۹۱۶۰۰۰ شغل ایجاد کردند و نرخ بیکاری را به ۶.۰ درصد کاهش دادند. بر اساس گزارش منتشر شده توسط اداره آمار وزارت کار، این میزان رشد شغل در ماه مارس بی نظیر بوده و مربوط به پیشرفت در مشاغل سرگرمی و مهمان نوازی، آموزش عمومی و خصوصی و ساخت و ساز می شود.

این گزارش نشان داد که اشتغال در حوزه سرگرمی و گردشگری ۲۸۰،۰۰۰ افزایش داشته زیرا در بسیاری از مناطق کشور محدودیت های مربوط به بیماری همه گیر کاهش یافته است، در حالی که خاطر نشان می شود که نسبت به فوریه ۲۰۲۰ این رقم هنوز ۳.۱ میلیون نفر یا ۱۸.۵ درصد کمتر است.

بر اساس این گزارش، در ماه مارس اشتغال در هر دو حوزه آموزش دولتی و خصوصی افزایش یافته و این مهم نشان دهنده ادامه یادگیری حضوری و سایر فعالیت های مربوط به مدرسه است. بخش ساخت و ساز نیز در ماه مارس ۱۱۰،۰۰۰ شغل اضافه کرد.

این گزارش نشان می دهد نرخ بیکاری به طور قابل توجهی از بالاترین میزان خود در آوریل ۲۰۲۰ کاهش یافته است اما هنوز ۲.۵ درصد بالاتر از سطح آن در فوریه ۲۰۲۰ قبل از شیوع بیماری کووید ۱۹ است. بر اساس این گزارش، با وجود بهبود در بازار کار ویران شده در نتیجه بیماری همه گیر کووید ۱۹، حدود ۹.۷ میلیون نفر در ماه مارس بیکار مانده اند که ۴.۰ میلیون نفر بالاتر از سطح قبل از همه گیری است.

در همین حال، میزان مشارکت در نیروی کار با ۶۱.۵ درصد در مارس، که ۱.۸ درصد کمتر از فوریه ۲۰۲۰ است، کمی تغییر کرده است. بر اساس این گزارش، تعداد مالباختگان شغل دائمی ۳.۴ میلیون نفر بوده که در ماه مارس تغییر چندانی نکرده است، اما ۲.۱ میلیون نفر نسبت به سال قبل بیشتر است. در میان تعطیلات گسترده COVID-۱۹ در مارس و آوریل سال گذشته، ۲۲ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست دادند. با وجود بهبود در بازار کار ویران شده، بهبود در ماه های اخیر کند شده است.

پیش بینی می شود که بیکاری ایالات متحده در پایان سال به ۵.۰ درصد و در پایان سال ۲۰۲۲ به ۴.۴ درصد کاهش یابد، که هنوز هم بالاتر از سطح قبل از همه گیری ۳.۵ درصد است.

بیکاری، یکی از تبعات اقتصادی شیوع کرونا در جهان است که به ‌واسطه اعمال محدودیت‌های تردد و تعطیلی کسب ‌وکارها، دامن‌گیر بخش قابل‌توجهی از نیروی کار در جهان شده است و آمریکا نیز از این قاعده، مستثنی نیست.

با شیوع بیماری همه‌گیری کرونا در ایالات‌ متحده آمریکا، تعداد بیشتری از افراد بیکار شده و خانه‌های خود را از دست داده و مجبور به زندگی در خودروهای خود شده‌اند.

براساس برآوردها، تقریبا از هر ۵۰۰ آمریکایی، یک نفر بی خانمان است و گروه های حمایت از بی خانمان ها می گویند افرادی که مسکن دائمی ندارند همواره از حقوق پایین تری هم برخوردار هستند. روی آوردن به اقامت در وسایل نقلیه در آمریکا به شدت در حال افزایش است.

مانند همیشه بازهم افراد رنگین پوست به طور نامتناسبی بیش از دیگران ساکن وسایل نقلیه هستند، زیرا همه گیری کرونا شکاف نژادی را به ویژه در بخش امنیت مالی و مسکن تشدید کرده است.

کد خبر: ۸۱٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha