۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
وجود بروکراسی اداری زائد هزینه تولید و زمان صادرات را افزایش داده است
کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با بازار:

وجود بروکراسی اداری زائد هزینه تولید و زمان صادرات را افزایش داده است

تبریز- کلامی، کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص موانع تولید و صادرات در کشور گفت: وجود بروکراسی اداری زائد هزینه تولید و زمان صادرات را افزایش داده است.

محمد کلامی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: برای تحقق شعار امسال باید بروکراسی اداری زائد حذف شود که باعث رشد قاچاق و افزایش هزینه تولید و زمان صادرات می شود.

وی با تاکید بر اینکه راه حمایت از تولید ملی بستن مرزها، اعطای تسهیلات بانکی کم بهره نیست، گفت: این موارد در کنار اختصاص ارز ارزان قیمت و یارانه های انرژی سال هاست در کشور ما اجرا می شود اما ختم به تولید باکیفیت نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه افزود: مشکل اول وجود ناتولید کنندگانی است که هدفشان از ورود به صنعت مشخص نیست، آنها نه دانش، نه انگیزه و نه برنامه ای برای این امر دارند اما هستند و برای تولیدکنندگان واقعی مشکل ایجاد می کنند.

وی ادامه داد: مشکل دوم این است که تولید کننده داخلی هنوز نتوانسته زبان مصرف کننده ایرانی را بفهمد.  مشکل سوم وجود تکنولوژی پایین تولید است که کیفیت تولید داخلی را پایین آورده و مشتری حس تلاش برای بهبود را از تولید کنندگان دریافت نمی کند.

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: بالا بودن قیمت کالاهای باکیفیت داخلی نسبت به مشابه خارجی از دیگر مشکلات پیش روی تولید و صنعت در کشورمان است.

وی ادامه داد: موضوع دیگر الگویی است که دولت ها و گروه های مرجع از مصرف کالای خارجی به عنوان یک پرستیژ اجتماعی خلق کرده اند و باعث می شوند از تولید ملی حمایت نشود.

کد خبر: ۸۱٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha