۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
احتمال واردات بیش از ۲ میلیون دوز واکسن در هفته‌های آینده
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد

احتمال واردات بیش از ۲ میلیون دوز واکسن در هفته‌های آینده

خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفت: در صورتی که کواکس به تعهدات خود عمل کند؛ طی هفته‌های آینده ۲.۲ میلیون دوز واکسن کرونا وارد می‌کنیم.

به گزارش بازار، سعید خطیب زاده در ادامه اولین نشست خبری سال ۱۴۰۰ با خبرنگاران، درباره تامین واکسن کرونای مورد نیاز کشور تصریح کرد: بیش از یک سال و یک هفته پیش وزارت امور خارجه در بحبوحه فراگیری کرونا، نامه‌ای به مقامات عالی نظام و وزارت بهداشت نوشت و تمامی موضوعات در مورد واکسن را پیش بینی کرد.

وی افزود: در طول این مدت نیز وزارت خارجه تمامی اقدامات خود را برای رفع موانع خارجی همکاری در حوزه واکسن و واردات آن انجام داده است.

اقای خطیب زاده ادامه داد: وزارت بهداشت نیز تلاش موثری داشته است و پیشرو بوده گرچه وزارت خارجه جز با تصمیم و نظر وزارت بهداشت و مقامات عالی کاری نکرده و نمی‌کند.

وی گفت: هرگاه چیزی از ما خواستند حتی اگر چند ماه از زمان توصیه ما گذشته بود، با جدیت انجام دادیم از جمله در مورد واکسن اسپوتنیک روسیه.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: وزیر خارجه در سفر به مسکو درخواست داد و مقدار زیادی یعنی تقریبا بیشتر از نیم میلیون دوز وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه توافق برای تولید مشترک را نیز انجام دادیم، همچنین با طرف‌های هندی همکاری‌های زیادی انجام شد و منابع مالی آن را هم تامین کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: آقای ظریف در سفر مهرماه به کوبا هم با طرف کوبایی این مسیر را آغاز کرد گرچه وزارت بهداشت مرجع صلاحیت دار بوده است.

خطیب‌زاده گفت: از کواکس نیز در چند روز آینده مقدار دوزی عقب افتاده، وارد می‌شود و اگر کواکس به تعهدات خود عمل کند ما ۲/۲ میلیون دوز واکسن کرونا طی هفته‌های آینده وارد می‌کنیم.

کد خبر: ۸۱٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha