۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
بازسازی روستای سیل‌زده قوزلوجه عجب‌شیر ۷۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی:

بازسازی روستای سیل‌زده قوزلوجه عجب‌شیر ۷۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

تبریز- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: اتمام عملیات بازسازی منطقه سیل‌زده روستای قوزلوجه شهرستان عجب‌شیر نیازمند ۷۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش بازار به نقل از بنیاد مسکن آذربایجان شرقی، حافظ باباپور افزود: بهسازی بافت فرسوده و دره داخل روستا، احداث دیواره رودخانه و اجرای پل سواره بر روی آن از جمله طرح های در دست اجرای این بنیاد در این روستا است.

وی اظهار کرد: این روستا در جریان سیل تیرماه سال گذشته آسیب دیده و تاکنون با پیگیری های مدیران استانی،  مسوولان محلی و نماینده مردم شهرستان های مراغه و عجب شیر، ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی برای بازسازی آن هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این روستا در مسیر سخت عبور و دشوار قرار دارد، افرود: با وجود سختی حمل مصالح به این روستا با همکاری این بنیاد پایه های سیل بند در این روستا اجرا شده و هم اکنون پس از مشخص شدن پیمانکار پروژه، ادامه کار از سوی وی در حال انجام است.

باباپور با بیان اینکه لایه روبی رودخانه نیز انجام شده است، ادامه داد: با تکمیل سیل بند ساکنان این روستا از خطر بروز سیل در امان خواهند ماند.

جاری شدن سیل در روز ۲۱ تیر سال گذشته در بخش قلعه‌چای عجب شیر با وجود بروز خسارت زیاد به روستای قوزلوجه این شهرستان، تلفات جانی نداشت.

کد خبر: ۸۱٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha