۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
برای مقابله با تحریم‌ها و رونق اقتصادی، چاره‌ای جز تکیه بر توان داخلی نداریم
وزیر اسبق بازرگانی:

برای مقابله با تحریم‌ها و رونق اقتصادی، چاره‌ای جز تکیه بر توان داخلی نداریم

آل اسحاق، وزیر اسبق بازرگانی با تأکید بر اینکه باید برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم به توان داخلی تکیه کنیم، گفت: ایستادن روی پای خودمان قطعاً سختی‌هایی در اول راه دارد.

به گزارش بازار، یحیی آل اسحاق با تصریح بر اینکه اقتصاد یک علم محسوب می شود و قواعد خاص خود را دارد، گفت: اقتصاد دارای شاخص ها و ادبیات خاص خود است و اگر آن‌ ها را مراعات نکنیم نمی توانیم کشور را اداره کنیم.

وی افزود: یکی از خصوصیات اقتصاد چه در سطح خرد و چه در سطح کلان، این است که زمان و فرصت در تصمیم گیری ها عامل عمده ای در اقتصاد است. در حقیقت اگر مدیران در زمان مناسب تصمیم نگیرند، اقتصاد کشور ممکن است خسارات فراوانی ببینند.

وزیر اسبق بازرگانی اقتصاد کشور را سیاست زده دانست و از آن به عنوان یک نکته منفی یاد کرد و ادامه داد: اقتصاد مانند دیگر عوامل حکومتی در سیاست اثرگذار است اما مرزبندی شفافی در این زمینه وجود دارد. متأسفانه اقتصاد وجه المصالحه قرار گرفته است تا جریان های سیاسی رای بیاورند.

وی با بیان اینکه دشمن همواره در طول دوران انقلاب اسلامی از حربه تحریم استفاده کرده است، عنوان کرد: اگر کسی منتظر باشد که دشمنان تحریم ها را بردارند تا اقتصاد درست شود، یک انتظار بیهوده است. وقتی کسی چنین نگاهی داشته باشد، دشمنان قطعاً همواره تحریم ها را به بهانه های مختلف ادامه می دهد. اما اگر دشمنان متوجه شوند اقتصاد کشورمان تاب عزم و اراده دارد، متوجه می شود استراتژی تحریم بی اثر است.

این فعال اقتصادی ضمن تأکید بر ضرورت تلاش برای رفع تحریم ها در عین حال تصریح کرد: مسئولین نباید زندگی روزمره مردم را فدای این موضوع کنند بلکه باید دنبال راه کارهایی باشند تا هم تحریم ها را دور بزند و هم نقطه‌ضعف هایی که دشمن متوجه شده است و دائماً به آن ‌ها ضربه می زند را ترمیم کند.

آل اسحاق به شعار سال اشاره و اظهار کرد: پشتیبانی و رفع موانع به معنی شناسایی نقطه‌ضعف ها و حمایت از تولید کنندگان و فعالین اقتصادی است و قطعاً در چنین شرایطی اثر تحریم ها از بین می رود. یکی از مواردی که چند سال قبل دشمن قصد داشت استفاده کند، تحریم بنزین بود که با درک این مسئله، خط تولید بنزین را راه انداختیم و هم اینک صادر کننده بنزین شده ایم. همچنین در رابطه با مواد غذایی به ویژه گندم نیز چنین عملکردی داشتیم.

وزیر اسبق بازرگانی با تأکید بر اینکه باید برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم به توان داخلی تکیه کنیم، بیان کرد: ایستادن روی پای خودمان قطعاً سختی هایی در اول راه دارد اما نه تنها تحریم ها را بی اثر می کنیم که اقتصاد را نیز رونق می بخشیم به خصوص اینکه در درازمدت می توانیم همه شاخص های اقتصادی را مثبت کنیم.

کد خبر: ۸۱٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha