۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
برنامه بزرگان صنایع معدنی برای افزایش ۲۷ هزار میلیارد تومانی سرمایه
رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد

برنامه بزرگان صنایع معدنی برای افزایش ۲۷ هزار میلیارد تومانی سرمایه

جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو استراتژی افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سود انباشته را با توجه به نیاز مالی شرکت‌های بزرگ تعریف و از سال گذشته با هدف ایجاد توسعه این بخش، کلید زد. امسال هم شرکت‌هایی همچون مبارکه، مس، گل گهر، چادرملو و... این راهبرد را عملیاتی خواهند کرد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بیان کرد: این رویکرد به منظور تکمیل راه اندازی طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها و با هدف «جهش تولید» اجرا می‌شود. در سال گذشته مجموع افزایش سرمایه شرکت‌های بزرگ به مرز ۱۳۷۰۰ میلیارد تومان رسید. امسال فولاد مبارکه و مس هر کدام ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان، گل گهر ۵۲۰۰ میلیارد تومان، چادرملو ۱۲۰۰ میلیارد تومان و فولاد خوزستان ۱۳۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهند داشت.

وی بیان کرد: ایمیدرو از ابتدای سال، استراتژی بومی سازی و توسعه ساخت داخل را ابلاغ و اهداف عملیاتی را از شرکت‌های زیرمجموعه دریافت کرد و پایش این استراتژی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. به عنوان نمونه شرکت‌های بزرگ، بومی سازی ۱۰۰۰ قطعه در سال را هدف گذاری کرده اند. شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی با اجرای برنامه بومی سازی قطعات و تجهیزات توانسته اند معادل ۵۰۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی ایجاد کنند.

جعفری ادامه داد: ایمیدرو از ابتدای دولت یازدهم اقدام به اکتشاف ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور کرده است. در این میان عملکرد ۲ سال گذشته، ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع است. یکی از نتایج فعالیت‌های گستره اکتشافی ایمیدرو طی دولت یازدهم و دوازدهم، افزایش بیش از ۵۰۰ میلیون تن به ذخایر سنگ آهن کشور و ۲ برابر شدن ذخیره بوکسیت کشور است.

کد خبر: ۸۱٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha