۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
گام مجلس برای مانع زدایی از کسب و کار خُرد خانگی
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس مطرح کرد

گام مجلس برای مانع زدایی از کسب و کار خُرد خانگی

حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه بررسی موانع کسب و کارهای خانگی با حضور رئیس مجلس خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید شمس‌الدین حسینی، با اشاره به جلسه کارشناسی شیوه مطلوب حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی با تاکید بر شعار سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس  برگزار می‌شود، گفت: یکی از مباحث مربوط به کسب و کار و تولید، کسب و کارهای خُرد بوده و یکی از زیر مجموعه‌های آن کسب و کارهای خانگی است که در جلسه امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس با اشاره به ضرورت تعمیق بیشتر بر تعریف کسب و کارهای خانگی افزود: کسب و کار خانگی لزوماً به معنی کارهایی که توسط خانم خانه دار انجام می‌شود نیست، بلکه منظور کسب و کارهایی است که می‌توان در کنار فعالیت‌های روزانه و همراه با امور خانگی انجام شود. از این رو برخی از فعالیت‌های کشاورزی مانند پروش گل و گیاه را می‌توان در این حوزه تعریف کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید، طیف وسیعی از کسب و کارها و فعالیت‌های تولیدی را اعم از بنگاه‌های بزرگ تولیدی، کوچک و متوسط را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: جلسه امروز که با حضور رئیس مجلس برگزار می‌شود تمام کار نبوده بلکه تنها برشی از کار تولید مورد بررسی قرار می‌گیرد. از این رو اگر تولید را به بنگاه‌های بزرگ، متوسط، کوچک، خُرد و خانگی تقسیم کنیم، جلسه امروز بر مشاغل خُرد خانگی متمرکز خواهد بود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس، با اشاره به محورهای مورد بررسی در جلسه بعد ازظهر کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در خصوص کسب و کارهای خانگی،   اضافه کرد: در این جلسه مباحث مختلفی نظیر تسهیل کسب و کارهای خانگی، تامین مالی این نوع فعالیت‌ها و بازاررسانی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت از طرفی گزارش تهیه شده توسط مشاورین نیز در این جلسه ارائه می‌شود. 

کد خبر: ۸۱٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha