۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
۱۸۶ هزار هکتار گندم و جو در خراسان شمالی کشت شد
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۱۸۶ هزار هکتار گندم و جو در خراسان شمالی کشت شد

بجنورد- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از کشت ۱۸۶ هزار هکتار محصول گندم و جو در این استان طی سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی؛ پژمان شهابی گفت: ۱۸۶ هزار و ۱۰۲ هکتار محصول گندم و جو در سال زراعی جاری کشت‌شده  که ۱۱۵ هزار و ۴۰۲ هکتار آن دیم است.

وی افزود: سطح تمامی کشتزارهای استان هم‌اینک سبز شده و ۵۰ درصد دیگر هم به مرحله ساقه رسیده است که برای رشد و نمو در این مرحله نیاز به باران مؤثر دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بابیان اینکه در این روزها کشتزارهای استان دست‌کم نیاز به دو باران مؤثر دارد افزود: اگر باران نداشته باشیم گندم و جو سبز شده اراضی دیم در همین مرحله از بین خواهد رفت و به گلی دهی و خوشه نخواهد رسید.

شهابی بابیان اینکه از مجموع دیمزارهای این استان ۹۶ هزار و ۲۵۰ هکتار گندم و ۱۹ هزار و ۱۵۲ هکتار جو است افزود: همچنین ۴۷ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم آبی و ۲۳ هزار هکتار گندم آبی نیز کشت‌شده است که با توجه با کاهش منابع آبی این کشتزارها نیز برای رشد مناسب نیاز به باران مؤثر دارند.

وی در ادامه بابیان اینکه میزان تولید غلات از این سطح، بسته به میزان تأمین آب موردنیاز کشتزارها، به‌ویژه در اراضی دیم دارد اظهار داشت: در صورت بارش باران مؤثر پیش‌بینی می‌شود که ۲۹۷ هزار تن گندم از سطح کشت‌شده تولید و ۱۵۲ هزار نیز خرید تضمینی شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی میانگین عملکرد برداشت گندم در هر هکتار از اراضی دیم این استان را یک هزار و ۱۰۰ تا هزار و ۳۰۰ کیلوگرم و در اراضی آبی سه هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم عنوان کرد.  

کد خبر: ۸۱٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha