۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
دستورالعمل‌های دست و پاگیر بسیاری در زمینه تولید داریم| انتقاد از وزیر اقتصاد برای کم‌کاری در مقررات‌زدایی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

دستورالعمل‌های دست و پاگیر بسیاری در زمینه تولید داریم| انتقاد از وزیر اقتصاد برای کم‌کاری در مقررات‌زدایی

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های بسیار بسیار دست و پاگیری در زمینه تولید داریم که باید برطرف شود.

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از وجود قوانین زائد پیش روی تولید گفت: نمی‌توانیم به صورت واضح بگوییم که قوانین زائد پیش روی تولید کدام هستند اما متاسفانه جمع قوانین ما مشکلاتی دارند.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال قانون استاندارد ما قانون بدی نیست و کلی محسنات دارد اما نوع اجرای این قانون برای واحدهای تولیدی تبدیل به مانع شده است بنابراین برخی از قوانین ما در مرحله تقنین و تصویب زائد نیستند اما در زمانی که همین قوانین می‌خواهند اجرایی شوند، آیین نامه ها و دستورالعمل ها آنها را تبدیل به موانع تولید می کنند.

این  نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های بسیار بسیار دست و پاگیری در زمینه تولید داریم که باید برطرف شود .

طغیانی تأکید کرد: گاهی دستورالعمل هایی که پیرو برخی قوانین نوشته شده چنان پیچیده است که کار سخت می‌شود به عنوان مثال ما تنها ۶۰ الی ۷۰ دستورالعمل و بخشنامه در نظام تامین اجتماعی داریم که همگی این موارد تجمیع شده و  نهایتا تولید را متوقف می‌کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: این موارد باید در هیئت عالی مقررات زدایی که به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل می‌شود حذف شود که متاسفانه از سال ۹۴ هیئت مقررات‌زدایی تشکیل و تاکنون هم مشکلات در زمینه مقررات زائد وجود دارد، بنابراین ما ساختار لازم را داریم اما ساختارها کارایی لازم را ندارند.

کد خبر: ۸۱٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha