۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
 معاملات زمین و مسکن در خراسان جنوبی ۳۰ درصد کاهش یافت
رئیس اتحادیه مشاوران املاک خراسان جنوبی:

معاملات زمین و مسکن در خراسان جنوبی ۳۰ درصد کاهش یافت

بیرجند-رئیس اتحادیه مشاوران املاک خراسان‌جنوبی گفت: معاملات زمین و مسکن در خراسان‌جنوبی حدود ۳۰ درصد طی سال ۹۹ کاهش داشته است.

علیرضا اربابی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: معاملات زمین و مسکن در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز بازار زمین و مسکن در استان در رکود است، بیان‌کرد: هر چند قیمت زمین و مسکن چند درصدی کاهش یافته اما این مسئله موجب تشویق مردم برای خرید زمین و ساخت و ساز نشده است.

اربابی با بیان اینکه عدم رغبت مردم برای ساخت و ساز و خرید زمین را باید در گران شدن مصالح ساختمانی جست و جو کرد، ادامه‌داد: متأسفانه برخی از اقلام مصالح ساختمانی چند برابر شده و توان مردم برای ساخت منزل کاهش یافته است.

وی درباره آینده بازار زمین و مسکن در خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر نمی‌توان پیش بینی دقیقی در این حوزه داشت چرا که در ایام نوروز به صورت طبیعی خرید صورت نمی‌گیرد و بعد از آن هم ماه مبارک رمضان را در پیش داریم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خراسان‌جنوبی اظهارکرد: برای رونق گرفتن بازار خرید زمین و مسکن و حتی ساخت و ساز باید منتظر تابستان و ماه تیر به بعد باشیم.

اربابی در زمینه قیمت اجاره بهاء در خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: مسائلی که در زمینه کاهش اجاره بهاء در سطح کشور مطرح می‌شود ما در خراسان جنوبی مشاهده نکرده و قیمت‌ها کاهشی نداشته است.

کد خبر: ۸۱٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha