۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
معرفی ۷۵ واحد تولیدی و عرضه کالای غیراستاندارد در ایلام به مراجع قضائی
مدیرکل استاندارد ایلام:

معرفی ۷۵ واحد تولیدی و عرضه کالای غیراستاندارد در ایلام به مراجع قضائی

ایلام- همتی، مدیرکل استاندارد ایلام گفت: طی سال گذشته ۷۵ واحد تولیدی و عرضه کالای غیراستاندارد در استان به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

مهناز همتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال گذشته سه واحد تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد(تولید شن و ماسه، بتن آماده و فوم پلی استایرین) در این استان شناسایی و پلمب شده است.

وی گفت: این واحدهای تولیدی به دلیل نداشتن پروانه، عدم رعایت استانداردها و بی توجهی به دریافت اخطارهای متعدد در خصوص رفع نواقص، پلمب و به مراجع قضائی معرفی شدند.

همتی، هرگونه تولید و عرضه مصالح ساختمانی غیراستاندارد را خیانت در حق مردم و مصرف کنندگان برشمرد و یادآور شد: اداره‌ کل استاندارد استان ایلام با جدیت و بدون کمترین اغماض، با متخلفان و تولید کنندگان محصولات فاقد کیفیت برخورد می‌کند.

مدیرکل استاندارد ایلام در ادامه از معرفی ۷۵ فقره پرونده حقوقی واحدهای متخلف ایلام به مراجع قضایی استان(تعزیرات حکومتی و دادگستری) در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: این اداره کل با جدیت و قاطعیت در تمام حوزه های مربوطه نظارت و پیگیری خواهد داشت.

همتی در ادامه یادآور شد: در بازرسی های انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل که در سال گذشته صورت گرفت، ۲۵۱ فقره کالای غیراستاندارد مربوط به صنایع غذایی، کشاورزی، شیمیایی، ساختمانی و معدنی کشف و صاحبان واحدها نیز موظف به جمع آوری این کالاها شدند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد هنگام خرید هر کالایی به علامت استاندارد درج شده بر روی محصولات توجه کنند و در صورت مشاهده، هرگونه مغایرت، موارد را به سامانه ۵۰۰۰۱۱۵۱۷، رسیدگی به شکایات مردمی، اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.

کد خبر: ۸۱٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha