۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
تسریع تامین مالی شرکت‌های تولیدی به شرط ورود به بازار سرمایه
مشاور رییس سازمان بورس مطرح کرد

تسریع تامین مالی شرکت‌های تولیدی به شرط ورود به بازار سرمایه

وکیلی، مشاور رئیس سازمان بورس گفت: در سال ۱۴۰۰، روند تامین مالی شرکت‌های تولیدی که وارد بازار بورس شوند، تسریع خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، سیاوش وکیلی مشاور رئیس سازمان بورس در رابطه با تاثیر شعار سال ۱۴۰۰ (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها) بر بازار سرمایه، اظهار کرد: امسال در راستای تحقق شعار سال تمام ارکان کشور به خصوص بازار سرمایه گام های اساسی در جهت حمایت از تولیدکنندگان بر خواهند داشت.

وی بیان کرد: افزایش پذیرش شرکت های تولیدی در بازار سهام چند حُسن دارد که می توان به افزایش عمق بازار سرمایه، ارتقای ضریب نفوذ این بازار در بین آحاد مردم و تسریع بخشی در روند تامین مالی شرکت ها اشاره کرد.

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: باتوجه به پتانسیلی که بازار سرمایه دارد با سرمایه گذاری شرکت های تولیدی در این بازار مسیر اقتصادی کشور از بانک محوری فاصله خواهد گرفت و به سمت سرمایه محوری تغییر جهت خواهد داد و به طور قطع مسئولان مربوطه در وزارت اقتصاد، سازمان بورس تمهیدات لازم را در این رابطه انجام خواهند داد.

وکیلی افزود: در سال ۱۴۰۰ باتوجه به شعار سال که درباره مانع زدایی بود قرار است از یک طرف میزان سختگیری پذیرش شرکت های تولیدی را در بازار سرمایه کاهش دهیم و از جانب دیگر شرکت هایی در اولویت قرار خواهند گرفت  که از نظر تولیدی کیفیت مطلوب تری را داشته باشند.
وی تصریح کرد: برای هر شرکت تولیدی لازم است که چند عامل مشخص شود، مهم ترین واصلی ترین آن که رئیس سازمان بورس هم به آن اشاره کرده است مربوط به سرمایه‌گذاری می شود. به سبب آنکه این امر خود یک موتور محرک برای تولید کننده به حساب می آید تا سرمایه گذاری نباشد تولیدی هم وجود نخواهد داشت.

 تامین مالی شرکت های تولیدی در بورس سرعت می گیرد
مشاور رئیس سازمان بورس گفت: ما این نوید را در سال ۱۴۰۰ خواهیم داد که باتوجه به حمایت هایی که قرار است امسال توسط مسئولان از بازار سرمایه صورت گیرد، شرکت های تولیدی اگر  وارد این بازار شوند، روند تامین مالیشان تسریع خواهد شد.
وکیلی در رابطه با ورود شرکت های دانش بنیان به بازار سرمایه طی سال ۱۴۰۰، گفت: برنامه منسجم ورود شرکت های دانش بنیان به بازار سرمایه توسط واحد های مربوط سازمان طی ماه های آتی اعلام خواهد شد اما ناگفته نماند که یکی از پیشران های تولید مربوط به تکنولوژی می شود، که این امر به طور قطع در دست شرکت های مذکور است و باید به آن ها توجه ویژه ای را داشت.
وی گفت : اکنون دولت حمایت هایی را از شرکت های دانش های بنیان انجام می دهد که همین امر می تواند برای این شرکت ها به منظور حضورشان در بازار سرمایه بازوی کمکی باشد.

نوید ورود شرکت های دانش بنیان به بازارسرمایه
مشاور رئیس سازمان بورس تصریح کرد: اگر مشکلاتی سر راه این شرکت ها از لحاظ ارزش گذاری قیمتی نباشد در سال ۱۴۰۰ شاهد حضور چند شرکت دانش بنیان در بورس خواهیم بود.

وکیلی گفت: نوساناتی که بازار سرمایه طی سال ۹۹ با آن مواجه بود به طور قطع سبب خواهد شد که بازار سرمایه طی سال ۱۴۰۰ با استحکام بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد و مردم با دید تحلیلی تری وارد این بازار تخصصی شوند.

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: یکی از اعضای شورای عالی بورس وزیر صمت است و طی ماه های پایانی سال قبل شاهد بودیم که بحث های قیمت گذاری دستوری به طور کامل از میان برداشته شد.

وکیلی در پایان گفت: وزارت صمت علاقه بیشتری برای حضور در بازار سرمایه پیدا کرده است، امیدوارم که وزرات اقتصاد و وزارت صمت بتوانند همکاری خوبی را  در سال ۱۴۰۰ داشته باشند.

کد خبر: ۸۱٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha