۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
سکوت بازار آهن

سکوت بازار آهن

هنوز بازار آهن و فولاد به روال عادی خود بازنگشته اند، اما نزولی شدن نرخ دلار در روز گذشته موجب شده است که خریداران فعلا به امید کاهش قیمت‌ها از خرید خود عقب نشینی کنند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، به گفته مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بازار آهن و فولاد در سال ۱۴۰۰ آرام پیش بینی می شود وی بیان کرد: با تغییر رئیس جمهور در نیمه اول امسال، قیمت ارز و همچنین محصولات فولادی نیز با کاهش همراه خواهند بود. اما در روزهای گذشته با قوت گرفتن احتمال احیای برجام و صحبت های برخی مسئولان نه تنها بازار آهن بلکه تمامی بازارها در انتظار و سکوت به سر میبرند که حتی روند نزولی نیز در این بازارها به چشم میخورد.

در این صورت می توان گفت که تقریبا این روزها هیچ بازاری از انتظارات برجامی در امان نمانده و البته بدیهی است که در هر برهه زمانی که نرخ ارز با نزول همراه بوده و به نوعی امیدها برای افزایش ارزش پول ملی پررنگ شده، شاهد بوده‌ایم که قیمت های بازارهای کالایی در مسیر عقب‌ نشینی به لحاظ خاصیت چسبندگی به قیمت های افزایش یافته پیشین؛ از خود مقاومت سرسختانه ای نشان داده‌اند.

ولی هر بار که این امیدها به واقعیت تبدیل نشده، این مقاومت متاسفانه سخت و سخت تر شده، چرا که اعتماد به گشایش اقتصادی با امید به رفع تحریم ها هربار کمتر شده است. نکته قابل اهمیت این است که اگر انتظارات برجامی که برای چندمین بار از روز گذشته در سطح جامعه قوت گرفته، چنانچه به هر دلیل محقق نشود؛ آنگاه شرایط به مراتب غیرقابل پیش بینی تر و دشوار تری را پیش رو خواهیم داشت.

در کل هنوز بازار آهن و فولاد به روال عادی خود بازنگشته اند، اما نزولی شدن نرخ دلار در روز گذشته موجب شده است که خریداران فعلا به امید کاهش قیمت‌ها از خرید خود عقب نشینی کنند. همچنین تا ظهر روز گذشته دلار نزدیک به ۳۵۰ تومان دیگر کاهش پیدا کرد که به دنبال آن در بازار مقاطع هم قیمت‌ها اغلب با ثبات یا کاهش نسبی همراه بوده است.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : استقبال از عرضه شمش فولادی

باتوجه به قیمت های اعلامی روز گذشته تولیدکنندگان محصولات فولادی، اکثر تولیدکنندگان میلگرد قیمت‌های خود را ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش دادند و اما برخی از تولیدکنندگان این حوزه در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت کردند و قیمت‌هایشان را ثابت نگه داشتند. تولیدکنندگان حوزه نبشی و ناودانی نیز قیمت‌های خود را تغییر ندادند و همچنان با ثبات قیمتی باقی ماندند.

 اما تولیدکنندگان تیرآهن نرخ محصولات خود را کاهش دادند که می توان به کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی در قیمت هر کیلو از تیرآهن و همچنین در تیر آهن شاخه ای به کاهش ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان اشاره کرد. در حوزه پروفیل نیز برعکس افزایش شدید روزهای گذشته، اکثرا تولیدکنندگان قیمت‌های خود را ۱۰۰ تا ۲۵۰ تومان کاهش دادند و برخی قیمت‌های خود را ثابت نگه داشتند.

کد خبر: ۸۱٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha