۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
نارضایتی تانکرداران سوخت رسان از نرخ کرایه ها/ تعداد زیادی شغل خود را رها کرده‌اند
رئیس اتحادیه تانکرداران غرب مازندران:

نارضایتی تانکرداران سوخت رسان از نرخ کرایه ها/ تعداد زیادی شغل خود را رها کرده‌اند

چالوس- محمدی، رئیس اتحادیه تانکرداران غرب مازندران گفت: مشکلاتی نظیر ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی و ناچیز بودن کرایه نسبت به تورم و هزینه ها سبب شده تا برخی از تانکرداران حمل سوخت از این حرفه کنار روند.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به برخی مسائل فراروی منطقه ای و کشوری است، افزود: به رغم انتقال مسائل و مشکلات، هنوز پیگیری لازم برای رفع دغدغه ها صورت نگرفته است.

وی با اظهار اینکه تانکرداران گلایه هایی دارند و نتوانستیم بسیاری از افراد برای ماندن در این حرفه راضی کنیم تا این شغل از بین نرود، با تقدیر از فعالان حوزه حمل ونقل و تانکرداران اظهار داشت: فعالان این حوزه با کمترین نرخ کرایه و ناملایمات مشغول خدمات رسانی هستند.

وی به مشکلاتی نظیر ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی اشاره و اضافه کرد: تاکنون پاسخ های دوپهلو در این زمینه دریافت کردیم و هر سازمانی سعی می کند به نفع خود از این قانون تفسیر داشته باشد.

محمدی قانون ماده ۳۸ را یک قانون حمایت از کارگران مقطعی و فصلی پیمانکاران بیان کرد و گفت: متاسفانه این قانون در زمینه کرایه حمل تانکرداران نیز لحاظ می شود و بیمه این دسته اجباری ولی خود اختیاری است.

رئیس اتحادیه تانکرداران غرب مازندران یادآور شد: به رغم آنکه خللی در بیمه محموله وجود ندارد ولی تانکرهای حمل ونقل نیز مشمول ماده ۳۸ قرار گرفتند و پیگیری ها برای حل این مسئله تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

وی پایین بودن کرایه حمل سوخت را به نسبت خطرات احتمالی ناچیز دانست و گفت: بین کرایه حمل کالا و سوخت اختلاف سه تا چهار برابری وجود دارد و این از مهمترین مشکلات تانکرداران حمل سوخت است.

محمدی یادآور شد: کرایه تانکرداران متناسب با نرخ تورم و افزایش هزینه ها نیست درحالی که هزینه های استهلاک خودروها افزایش چشمگیری یافته است.

رئیس اتحادیه تانکرداران غرب مازندران اختلاف چندین برابری کرایه حمل کالا و سوخت را موجب کناره گیری برخی فعالان از سوخت رسانی دانست و گفت: این اختلافات سبب شده تا برخی از تانکرداران این شغل را رها کنند.

کد خبر: ۸۱٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha