۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
«کرونا» بازوی تولیدکنندگان اصفهانی را فلج کرد/ انتقاد از نبود حمایت‌های دولتی
رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن اصفهان:

«کرونا» بازوی تولیدکنندگان اصفهانی را فلج کرد/ انتقاد از نبود حمایت‌های دولتی

اصفهان- رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن اصفهان گفت: در سال ۹۹ کرونا بازوی تولیدکنندگان کشور از جمله اصفهان به عنوان یکی از صنعتی ترین شهرهای کشور اصفهان را فلج کرد که نیارمند حمایت های ویژه دولتی در این زمینه هستیم.

بازار؛ گروه استان ها: اواخر سال ۹۸ شیوع بیماری کرونا، اقتصاد را در سرتاسر دنیا از جمله ایران را تحت تاثیر قرار داد؛ بسته شدن مرزها و عدم تامین برخی مواد اولیه، تعطیلی طولانی مدت برخی اصناف و کارخانه جات، کاهش تعاملات صادراتی دوجانبه با دیگر کشورها و متمرکز شدن تمامی امکانات کشور برای غلبه بر بیماری منحوس کرونا موجب شد تا تولیدکنندگان خرد و انبوه، کارخانه جات، کارگاه های کوچک و بزرگ درگیر این مسئله شوند و از جنبه های مختلف هم نیروی انسانی و هم تولیدکنندگان دچار خسران شدند.

در این میان دولت قول داد با راهکارهای مختلف از جمله تخصیص وامهای زود بازده و کم بهره جلوی افت تولید و خسارت به این بخش را بگیرد اما صحبتهای تولیدکنندگان نشان می دهد که این وعده ها عملیاتی نشده است و برای جلوگیری از آسیب های بیشتر به این بخش مسئولان به واقع باید شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار دهند و بدون شرط و شروط های سخت از تولید پیشتیبانی همه جانبه به عمل آورند.

وعده‌های بی سرانجام دولت برای حمایت از تولیدکنندگان
در این ارتباط رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بیماری منحوس کرونا مشکلات بسیاری برای تولیدکنندگان اصفهانی ایجاد کرد و حتی بازوی تولید را در برخی بخش ها فلج کرد اما دولت با وجود وعده های بسیار  هیچ نوع پرداختی به به تولیدکنندگان،اصناف و صنعتگران نداشت.

عبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» ادامه داد: حمایت از تولید کننده، یعنی حمایت از اشتغال و فرصتهایی که در حوزه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی وجود دارد اما اکنون اشتغال و اشتغالزایی هر دو زیرسوال رفته است.

کاهش ارزش پول ملی، باری سنگین بر دوش تولیدکنندگان و صنعت‌گران
رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن اصفهان با بیان اینکه اگر از کارآفرینان و تولید کنندگان حمایت نشود، اقتصاد هم بیش از این به رکود می رود، اظهار داشت: در کنار شرایط اقتصادی فعلی و کاهش ارزش پول ملی، بار سنگینی بر دوش تولیدکنندگان و صنعت‌گرانی است که در این روزها با موانع بسیاری روبرو هستند.

سهل آبادی تصریح کرد: این در حالی است که بانک ها در تمام نقاط کشور از جمل اصفهان برای پرداخت تسهیلات سنگ‌اندازی‌های متعددی بر سر راه تولیدکنندگان دارند و این سنگ اندازی ها به هیچ وجه به نفع کارآفرین و تولید کننده و صنعتگر نیست.

پای لنگ تولید در شهر صنعتی اصفهان
رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن اصفهان با اشاره به اینکه حتی اگر قوانین دست و پاگیر دولتی را نادیده بگیریم قوانینی که مربوط به پرداخت وام و سودهای کلان بانک هاست حتی بنگاه‌های زودبازده را هم با مشکلات بسیار روبرو کرده است، گفت:با وجود اینکه اصفهان شهری صنعتی است و در این زمینه حرفی برای گفتن دارد، اما همچنان قوانین بازدارنده باعث شده که تولید لنگ بزند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از هشت هزار واحد صنعتی در قالب ۷۰ شهرک صنعتی در استان اصفهان فعالیت می کنند که این نشان از توانمندی استان در این بخش است، اظهار داشت: در حال حاضر مشکل ما مسئولان نیستند، بلکه اقتصادی است که به واسطه کرونا و تحریم ها دست خوش مشکلات زیادی شده است و تا زمانی که وضعیت اقتصادی کشور به ثبات مناسبی نرسد به هر حال ما در این زمینه دچار مشکل هستیم.

کارآفرینی؛ اجرایی ترین و عملی‌ترین استراتژی برون رفت از بن بستها

سهل آبادی توسعه کارآفرینی را به عنوان اجرایی ترین و عملی ترین استراتژی برون رفت از بن بست ها و مشکلات اقتصادی و اجتماعی دانست و ادامه داد: نیازمند شناسایی و رفع موانع این موضوع هستیم با توجه به اینکه در دوران پسا کرونا نیز ما نیازمند صادرات هستیم و اگر از تولید کنندگان حمایت شود به این مهم به خوبی دست خواهیم یافت و شاهد رونق کسب و کارها خواهیم بود.

استفاده از «برات الکترونیک» از راهکارهای کمک به بخش خصوصی
وی استفاده از «برات الکترونیک» در شبکه اقتصادی دنیا را یکی دیگر از راهکارهای کمک به بخش خصوصی دانست و تاکید کرد: به وسیله این موضوع می توانیم به رفع مشکلات صنعت کمک کنیم و موانع زیادی را در این شرایط از سر راه برداریم.

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن اصفهان بیان داشت: در برنامه سوم و چهارم، توسعه چشمگیر را در کارآفرینی شاهد بودیم که نوید بخش آینده‌ای مطلوب برای رونق کارآفرینی است اما کرونا، تحریم ها و سنگ اندازی بانکها اقتصاد ما را در ابعاد مختلف عقب انداخت.

کد خبر: ۸۱٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha